[et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”4.16″ global_colors_info=”{}”][et_pb_row _builder_version=”4.16″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” global_colors_info=”{}”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.16″ custom_padding=”|||” global_colors_info=”{}” custom_padding__hover=”|||”][et_pb_text _builder_version=”4.16″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” global_colors_info=”{}”]

با توجه به آنکه امروزه در صنعت ساختمانی یکی از مهم ترین بخش ها از لحاظ بحث های استقامتی و از آن مهم تر از ابعاد زیبایی و ظرافت، بخش نمای ساختمان است. سازندگان و دست اندرکاران عرصه ساختمان سازی در رقابت برای ارائه و عرضه نماهایی زیباتر، مستحکم تر و بادوام تر هستند. از جمله این ها نمای بتن اکسپوز می باشد. که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و در نوشته “چرا بتن اکسپوز مورد استقبال گسترده واقع شده است؟” دلایل آن را تشریح کرده ایم.

امروزه معمارانی که قصد دارند برای یک سازه و یا ساختمان کوچک یا بزرگ نمایی بسازند و طراحانی که قصد دارند برای آن ها نمایی خاص طراحی کنند، برایشان این مسئله اهمیت دارد که نما از چه متریال و مصالحی ساخته شده باشد. برای تصمیم گیری در این رابطه آن ها نیاز دارند که:

نمای بتن اکسپوز چگونه نمایی است؟

  1. با برخی دغدغه های سازندگان و مالکان آشنا باشند
  2. همچنین با وضعیت محیطی منطقه ای که ساختمان در آن قرار دارد، آشنا باشند. به عنوان مثال نمایی که برای یک ساختمان در محیطی جنگلی استفاده می شود باید دارای تفاوت با نمای یک ساختمان در یک شهرک صنعتی باشد.
  3. میزان اجازه ای که متریال مذکور به آن ها می دهد که بتوانند طرح ها و سبک های خلاقانه و نو آورانه ای که در ذهن دارند را پیاده سازی کنند. چون با هر متریالی قاعدتا نمی توان هر طرحی را اجرایی کرد.

یکی از مزیت های بتن اکسپوز این است که از این جهت مشکلی برای طراحان و معماران ایجاد نمی کند و انعطاف پذیری و قدرت انطباق بالای بتن اکسپوز باعث شده که بتوان با آن هر طرح و شکلی را عملی نمود. برای آشنایی بیشتر با این زمینه می توانید با طراحان ما در هنزا ارتباط برقرار نمایید.[button link=”https://henza.net/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a7/”] راه ارتباطی[/button]

پرسش های اساسی درباره بتن اکسپوز

در مورد این محصول و هر نمای دیگری که قصد مطالعه و تحقیق داشته باشید، ابتدا باید به برخی سوالات در مورد آن بپردازید که پاسخ به این پرسش ها می تواند به شما کمک کند که با علم و آگاهی بیشتر انتخاب خود را انجام دهید و مصالحی را برای نمای ساختمان خود انتخاب کنید که بیشترین هماهنگی و هارمونی را ایجاد کند. حال ما به بخشی از این پرسش ها که راجع به بتن اکسپوز باید پرسیده شده و پاسخ داده شود می پردازیم؛

سوالات متداول

  1. این محصول چه جلوه ای را در اختیار ما می تواند قرار دهد؟

برای پاسخ به این سوال می توانید به صفحه بتن اکسپوز هنزا مراجعه نموده و با نمونه های ارائه شده در آنجا آشنا شوید.

  1. بتن اکسپوز از چه مواد اولیه ای ساخته شده است؟

پاسخ: در واقع مواد سازنده این محصول همانطور که در مقاله بتن اکسپوز می توانید مشاهده کنید، همان مواد اولیه بتن معمولی به اضافه برخی روان کننده ها و افزودنی ها برای صاف و صیقلی شدن سطح و افزایش تراکم آن می باشد.

  1. روش نصب بتن اکسپوز به چه شکل است؟

پاسخ: قبلا اشاره شده که برای نصب آن تنوعی از روش ها وجود دارد که می توان در دو دسته روش های مکانیکی و روش استفاده از ملات آن ها را دسته بندی کرد و در مقاله “چگونه پنل بتن اکسپوز را با پیچ به دیوار نصب کنیم؟” به یکی از روش های مکانیکی که اصطلاحا روش تر نیز به ان گفته می شود، پرداختیم.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *