همانطور که در مقاله “نمای بتن اکسپوز به چه روش هایی قابل انجام است؟” بیان شد، امروزه در سازه های بسیاری برای پوشش نماها از بتن اکسپوز استفاده می شود. این محصول می تواند ما را به سمت و سوی فضایی مدرن و مینیمال ببرد که دیگر متریال ها چنین ویژگی ای را ندارند. در این نوشته قصد داریم مقداری در این باره گفتگو نماییم.

استقبال از بتن اکسپوز دانه ای (exposed aggregate concrete)

در سال های اخیر استفاده از بتن اکسپوز به صورت گسترده ای رایج شده است. و این محصول به صورت پنل های پیش ساخته و یا به صورت بتن ریزی در محل مور د استفاده قرار می گیرد. علاوه بر آن می توان آن را با مواد دیگر ترکیب نمود. به عنوان مثال ترکیب آن با سنگریزه ها و ینگ های تزئینی توانسته نوعی خاص از بتن اکسپوز به وجود آورد که بیشتر در پوشش کف از آن می توان استفاده نمود.

استفاده از بتن اکسپوز برای پوشش کف

این نوع جدید از بتن اکسپوز که به آن بتن اکسپوز دانه ای گفته می شود، از نوع دکوراتیو و تزئینی این محصول به شمار می رود که در بخش هایی مانند موارد زیر به کار گرفته می شود:

  1. پاسیوها
  2. پیاده رو ها
  3. مسیرهای ماشین روی داخل حیاط خانه یا پارکینگ

این نوع بتن نما بسیار منحصر به فرد و فوق العاده به چشم می آید و دلیل آن به خاطر وجود سنگریزه ها، ریزدانه ها و و ماسه می باشد. این ها در ترکیب این محصول به گونه ای هستند که سطح آن ترکیبی از بتن و سنگدانه های ریز خواهد بود.

برای آنکه بتوان با استفاده از این محصول الگوها و طرح های مختلف و متنوعی به وجود آورد، کارهای مختلفی می توان انجام داد. به عنوان مثال روش برداشتن سطح و لایه رویی و یا پاشیدن ریزدانه های بر روی سطح از جمله روش هایی است که به کار گرفته می شود. نمونه های این محصول را شما می توانید در صفحه بتن اکسپوز هنزا مشاهده نمایید. همچنین در صورتی که تمایل به کار گیری آن را داشته باشید، متخصصان و کارشناسان ما در هنزا در خدمت شما خواهند بود.[button link=”https://henza.net/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a7/”] ارتباط با ما[/button]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *