یکی از مواردی که باعث افزایش توجه به بتن اکسپوز شده است، ابعاد زیبایی شناختی این محصول است که در نوشته “جنبه های زیبایی شناختی بتن اکسپوز” در رابطه با آن گفتگو کردیم. همانطور که در نوشته مذکور بیان شد، از جمله پارامترهای موثر در زیبایی بخشی به این محصول رنگ پذیری آن است که می تواند آن را به رنگ های مختلف در آورد. رنگدانه های مورد استفاده برای این منظور بر پایه اکسیدهای مختلف هستند و در سه شکل زیر در دسترس می باشند:

  1. پودرهای خشک ریز
  2. رنگدانه مایع برای رنگ آمیزی بتن نما
  3. پودرهای دانه بندی شده در رنگ آمیزی بتن اکسپوز

پودرهای خشک ریز

در میان سه روش بالا معمول ترین روش استفاده از رنگدانه های به شکل پودرهای خشک ریز است که می توانند به طور مستقیم در ترکیب بتن تازه و یا سیمان مخلوط شوند. پودر خشک رنگدانه را می توان با چسباننده ها ترکیب کرد و به این ترتیب می توان مواد رنگی متنوعی تولید کرد از رنگ های روغنی تا اکریلیک و برای این منظور به مقدار کمی پودر رنگدانه نیاز خواهید داشت.

رنگ آمیزی بتن اکسپوز با انواع رنگدانه ها

از مزیت های این روش آن است که نیاز به اضافه کردن مرحله خاصی در ساخت بتن اکسپوز نیستیم و در لحظه اختلاط که اجزای مختلف سازنده بتن نماشامل سیمان، ریزدانه ها و سنگدانه ها و همچنین مواد افزودنی را با یکدیگر مخلوط می کنیم، می توان این پودرهای خشک رنگدانه را نیز به آن اضافه کرد تا به طور یکنواخت در تمام خجم ترکیب ما توزیع گردد.

رنگدانه مایع برای رنگ آمیزی بتن اکسپوز

رنگدانه های مایع که می توان از آن ها برای رنگ آمیزی بتن نمااستفاده کرد، رنگدانه هایی از جنس اکسید آهن و یا دیگر اکسیدها است که درون مایعی از گلیسیرین و یا پروپیلن گلیکول معلق هستند. در برخی موارد استفاده از این رنگدانه ها نسبت به استفاده از پودرهای خشک ساده تر است که می توانید جزئیات بیشتر را در این رابطه در مقاله “اضافه نمودن رنگ به بتن اکسپوز” مطالعه نمایید.

پودرهای دانه بندی شده در رنگ آمیزی بتن اکسپوز

یک روش برای آماده سازی رنگدانه های دانه بندی شده برای رنگ آمیزی بتن نما آن است که لااقل یکی از رنگدانه های ساخته شده از اکسید آهن یا اکسید کروم را به نسبت وزنی 1 به 25 با آب مخلوط کرده تا به شکل پودرهای مرطوب در آید. در صفحه بتن اکسپوز هنزا می توانید برخی محصولاتی را که به این ترتیب رنگ آمیزی شده اند، مشاهده نمایید.

برای آنکه بتوانید به محصولات بتن اکسپوز زیبا و منحصر به فرد دست پیدا کنید که هم از لحاظ زیبایی و هم از لحاظ مقاومتی عالی باشد، پیشنهاد می کنیم با متخصصان و کارشناسان ما در هنزا تماس برقرار نمایید.

[button link=”https://henza.net/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a7/”] تماس با ما[/button]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *