در ابتدا لازم است مروری به ساختمان جی اف آر سی / جی آر سی داشته باشیم که عبارت است از مواد اولیه ای که برای ساخت بتن نیاز است به اضافه الیاف شیشه یا فایبر گلاس در اندازه های بریده شده و کوچک و همچنین برخی افزودنی های مورد نیاز. اما برای مخلوط کردن الیاف شیشه با اجزای سازنده بتن شیوه های مختلفی در دسترس است که در نوشته “ساخت جی اف آر سی / جی آر سی با روش اسپری چگونه است؟” به یک از آن ها اشاره نمودیم.

در این مقاله قصد داریم به این پرسش پاسخ دهیم که چرا ساختار جی اف آر سی / جی آر سی دارای وزنی سبک تر نسبت به بتن های مشابه خود است و این چه مزیت هایی به دنبال دارد.

دلایل وزن پایین در جی اف آر سی / جی آر سی

علت این امر را باید در دو فاکتور جستجو کرد که این دو فاکتور در کنار هم توانسته است جی اف آر سی / جی آر سی را در وزن پایین تولید نمایند.

وزن کم جی اف آر سی / جی آر سی چه امتیازی به همراه دارد؟

  1. درصدی از حجم بتن جی اف آر سی / جی آر سی توسط الیاف شیشه پر می شود که نسبت به اجزای اصلی بتن دارای وزن پایین تری است.
  2. از آنجا که حضور الیاف شیشه مقاومت های کششی، خمشی و فشاری جی اف آر سی / جی آر سی را تا حد قابل توجهی افزایش می دهد برای دسترسی به این مقاومت ها نیازی به تولید قطعات در ابعاد بزرگ نیستیم.

بنابراین قطعاتی با ابعاد نازک تر از جی اف آر سی / جی آر سی می توانند به اندازه قطعات ضخیم تر بتن برای ما مقاومت های مورد نیاز را تامین کنند.

مزیت های وزن سبک جی اف آر سی / جی آر سی

حال که متوجه شدیم چه عواملی دست به دست هم می دهند که بتوانند قطعات جی اف آر سی / جی آر سی سبک وزن را برای ما مهیا کنند نوبت به آن رسیده که مزیت های این سبک وزنی را مورد اشاره قرار دهیم که از قرار زیر می باشد:

  1. راحتی در اجرا. یعنی حمل و نقل آن ها و انتقال آن ها به ارتفاع نسبت به بتن معمولی راحت تر است.
  2. سرعت بالای اجرا: به دلیل وزن پایین می توان پنل های جی اف آر سی / جی آر سی را با سرعت جابجا کرد و آن ها را در محل مورد نظر نصب نمود. به ترتیبی که معمولا چالشی در اجرای آن ها پیش نمی آید و مجریان با مشکل و سختی مواجه نمی شوند.

بنابراین همانطور که دیدیم و البته در ویدئوی مربوط به جی اف آر سی / جی آر سی سبک وزن نیز قابل مشاهده است، مزیت های وزن سبک این محصول منحصر به موارد بالا نیست و ما در نوشته های آتی سعی بر این داریم که از ابعاد دیگری به این مسئله بپردازیم و سعی کنیم که وجوه دیگری از امتیازات این مصالح ساختمانی نوین را خدمت شما معرفی نماییم .

اگر به صفحه جی اف آر سی / جی آر سی هنزا نیز مراجعه نمایید می توانید با برخی از پنل های سبک وزن تولید شده داخلی توسط کارشناسان هنزا آشنا شوید و البته برای اطلاع از نحوه بهره مندی از این محصول می توانید با متخصصان ما در هنزا نیز تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *