با توجه به اینکه در مقاله “بتن اکسپوز در طراحی سقف، کف و پاسیو” درباره قابلیت های کاربردی مختلف این محصول سخن گفتیم در این نوشته نوبت به این می رسد که به نمونه ها و پروژه های اجرا شده به وسیله آن اشاره نماییم تا شما خوانندگان گرامی بتوانید از نمایی نزدیک تر با این محصول پرکاربرد و مفید آشنا گردید.

استفاده از بتن اکسپوز در سرویس بهداشتی

همانطور که قبلا در مقاله “طراحی خانگی و صنعتی بتن اکسپوز” اشاره کردیم، این محصول را می توان در هر قسمت از نمای داخلی و بیرونی ساختمانی مورد استفاده قرار داد. تنها کافی است که الزامات معماری، طراحی و زیبایی شناختی مراعات گردند. چنانچه در تصویر زیر مشاهده می نمایید، در پروژه اجرا شده دو نکته عالی و بدیع وجود دارد:

استفاده از بتن اکسپوز در سرویس بهداشتی  

  1. ساخت یک حوضچه کوچک بتن اکسپوز که از دیواری ساخته شده از همین جنس بیرون زده است.

  2. جلوه کلی نیز به دلیل استفاده از همین متریال در پوشش کف ساختمان و همچنین سقف بافت دار تقویت شده است. به خصوص که همه دارای یک رنگ خاکستری هستند که تاثیر هم افزایی بر روی یکدیگر خواهند داشت.

ساخت سقف اتاق نشیمن با بتن اکسپوز

توجه به تصویر می تواند این نکته را برجسته سازد که معمار مربوطه برای آنکه یک جذابیت خام را به محیط خانه اضافه نماید، سعی کرده که جلوه طبیعی متریال مورد استفاده در سقف را با استفاده از مفصل های غیر هموار حفظ کند و به این ترتیب اتصالات سیمانی را در معرض دید قرار داده است. اما دو نکته توانسته به کمک افزایش ابعاد زیبایی شناختی این اتاق بیاید.

  1. رنگ سفیدی که در دیوارها و مبلمان به کار رفته توانسته ترکیبی دلنشین و خاص با رنگ خاکستری بتن اکسپوز به کار رفته در سقف به وجود آورد و فضا رابه سمت یک منظره مدرن و معاصر سوق دهد.

  2. استفاده از نور طبیعی در طول مدت روز باعث روشنایی بیشتر محیط داخلی ساختمان می شود و علاوه بر آن به کار گرفتن نورپردازی های ویژه که توسط معماران در ساختمان تعبیه شده است، می تواند عمق و زمینه ویژه را به فضای چند لایه ای اتاق در شب ها عرضه کند.

ساخت سقف اتاق نشیمن با بتن اکسپوز

بتن اکسپوز در آشپزخانه

یکی از محل هایی که استفاده از این محصول در آن خیلی اثرگذار است، آشپزخانه ساختمان است که می توان در آن برای بخش های مختلف از بتن اکسپوز استفاده نمود. از جمله:

  1. صفحه پیشخوان ها

  2. ساخت دیوار پشت سینک آشپزخانه توسط بتن اکسپوز

  3. قفسه ها و همچنین جزیره مورد استفاده در آشپزخانه نیز می توانند برای نمای خود از بتن اکسپوز بهره ببرند.

می توانید در نمونه های مختلف اجرا شده توسط همکاران ما در هنزا که در صفحه بتن اکسپوز هنزا قابل مشاهده است، نمونه هایی زیبا از طراحی های متنوع آشپزخانه به کمک این متریال قابل دسترسی است که می تواند ایده های فراوانی را در اختیار شما قرار دهد. یکی از ایده ها استفاده از سنگدانه های تزئینی پولیش داده شده در سطح بتن اکسپوز است. به علاوه همواره استفاده از نورپردازی خاص و مناسب مب تواند یک منظره و جلوه چشمگیر و منحصر به فرد را در اختیار مالکان ساختمان ها قرار دهد.

بتن اکسپوز در آشپزخانه

نکته ای که در طراحی های بتن اکسپوز برای آشپزخانه وجود دارد آن است که در حین طراحی و قالب گیری این محصول باید قسمت های مربوط یه سینک و سایر سخت افزارها ی مورد استفاده در آشپزخانه در قالب برش داده شوند که هنگام نصب دچار مشکل نشویم. جهت آشنایی بیشتر با شیوه های نصب این محصول در آشپزخانه می توانید به مقاله “آشپزخانه های با کانسپت باز با استفاده از بتن اکسپوز” نیز مراجعه نمایید.

به کار گیری بتن اکسپوز در برای اثاثیه، لوازم منزل و غیره

علاوه بر دیوارها و پیشخوان آشپزخانه موارد دیگری را می توان برای استفاده از این مصالح ساختمانی مورد نظر قرار داد که عبارتند از:

  1. میز عذا خوری

  2. میز مطالعه

  3. قفسه بندی ها و بار موجود در اتاق خود را نیز می توانید توسط بتن اکسپوز طراحی کرده و بسازید.

برای قفسه های کتابخانه نیز معمولا استفاده از این محصول جزو گزینه هایی است که مد نظر طراحان قرار گرفته است و با استقبال مالکان و استفاده کنندگان ساختمان ها مواجه شده است. البته همانطور که در ابتدا گفته شد، هیچ محدودیتی در استفاده و به کار گیری این محصول وجود ندارد و خلاقیت و نوآوری طراحان می تواند هر حد و مرزی را بشکند و شما را با کاربردی ویژه و منحصر به فرد از بتن اکسپوز همراه کند.

شما نیز در صورتی که قصد استفاده از این متریال پر قدرت را در ساخت بخش های مختلف ساختمانی خود اعم از آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق پذیرایی و غیره را دارید، کافی است با متخصصان و مشاوران ما در هنزا تماس برقرار نمایید تا به این ترتیب مشاوران ما مناسب ترین و زیباترین طراحی را با توجه به سلیقه و نیاز شما در اختیارتان قرار دهند.

[button link=”https://henza.net/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a7/”] تماس با ما[/button]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *