اگر به دنبال یکنواختی نمای ساختمان خود هستید، با توجه به مقاله “بتن اکسپوز، ساختار یکپارچه ساختمان شما” بهتر است از محصولی مانند بتن نما استفاده نمایید که می تواند در عین اینکه نمایی زیبا و خارق العاده را به شما می دهد، جلوه ای مینی مالیستی و یکپارچه را به شما عرضه نماید. در این نوشته مطالب زیر را دنبال خواهیم نمود:

  1. پارامترهای اساسی بتن اکسپوز
  2. بهره مندی از بتن اکسپوز در بخش های بیرونی ساختمان
  3. آشنایی با یک نمونه اجرایی بتن اکسپوز در نمای ساختان

پارامترهای اساسی بتن اکسپوز

از جمله خصوصیات این محصول که باید برشمریم آن است که انطباق پذیر با هر محیطی است و ماندگاری بالایی دارد. اما بهتر است موارد زیر را نیز در رابطه با این متریال در نظر داشته باشید:

  1. یکی از کارکردهای عمده و سنتی تر استفاده از این محصول پوشش سطوح و دیوارهای داخلی در فضاهای صنعتی است.

  2. اما ویژگی انطباق پذیری باعث شده که بتوان از این محصول در المان های مدرن نیز استفاده نمود.

  3. فاکتور سومی که باید به آن اشاره نمود، ویژگی دوستی این محصول با محیط زیست است که آن را مدیون ترکیب شدن از خاک رس و سنگ آهک می باشد.

بتن اکسپوز و پارامترهای انتخاب

برخوردار بودن از پارامترهای فوق باعث شده است که طراحان و معماران ساختمانی از این محصول برای پوشش نمای ساختمان ها استفاده کنند و دیگر نیازی به پوشش و نصب سازه ای بر روی آن وجود ندارد و به این ترتیب می توانید سازه هایی با نماها و تصاویر منحصر به فرد مانند نمونه هایی که در صفحه بتن اکسپوز هنزا قابل مشاهده است، ایجاد نمایید.

بهره مندی از بتن اکسپوز در بخش های بیرونی ساختمان

چرا مهم است که برای پوشش نمای ساختمان خود از چه متریالی استفاده کنیم؟ به دلیل آنکه نمای ساختمان اولین بخشی از ساختمان است که در معرض دید مخاطبان قرار می گیرد. به یک معنا می توان گفت، پیشانی ساختان است و می تواند معرفی کننده محتوای داخلی ساختمان، کاربرد و زیبایی آن باشد. بنابراین دلیلی ندارد که از متریال های ساده مانند گچ و رنگ معمولی برای پوشش نمای ساختمان خود استفاده نمایید. به دلایل زیر:

  1. استفاده از بتن اکسپوز یک سطح صمیمی و عریان را در معرض دید بینندگان قرار می دهد و می تواند تحسین هر مخاطبی را جلب نماید.

  2. تنوع ساخت نماهای بتن اکسپوز فراوان است و شما می توانید با توجه به سلیقه و انتخاب خود، از سطوح صیقلی با بافت های صاف و یا از سطوحی با ریزدانه های درشت برای پوشش نمای ساختمان خود استفاده نمایید.

برای آشنایی با تنوع بافت و پرداخت در این محصول می توانید به مقاله “هفت پرداخت و بافت نهایی متنوع بتن اکسپوز” نیز مراجعه نمایید.

آشنایی با یک نمونه اجرایی بتن اکسپوز در نمای ساختان

پارامترهای اساسی بتن اکسپوز

خانه ای که در تصویر زیر مشاهده می کنید یکی از نمونه های اجرایی این محصول در نمای ساختمان است که در آن از بتن صیقلی برای پوشش نما استفاده شده است. همانطور که می بینید، بتن صیقلی و صاف بر روی انتهای پایینی لایه بیرونی این ساختان نقش بسته است. نکته قابل توجه آن است که:

  1. رنگ خاکستری سیمان به کار رفته در بتن اکسپوز به عنوان مکملی برای رنگ برنز پنل های کورتن عمل می کند.

  2. طراحی نمای این ساختمان سازگار با شرایط آب و هوایی است. برای مثال می توانید ایوان ها و حیاط ها را ببینید که به طوری طراحی شده اند که بتوانند سایه های عمیقی را برای خانه به وجود آورند.

  3. این ساختمان هم در قسمت داخلی و هم در قسمت خارجی از بتن اکسپوز استفاده کرده است و به این ترتیب یک هماهنگی در هر دو بخش ساختمان ایجاد شده است.

شما هم می توانید در صورت تمایل برای طراحی نماهای داخلی و خارجی ساختمان و سازه خود با طراحان و مشاوران ما در هنزا تماس حاصل کرده و به این ترتیب از نماهایی با این زیبایی و حیرت انگیزی بهره مند شوید.

[button link=”https://henza.net/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a7/”] تماس با ما[/button]

مسئله ای که لازم است در به کار گیری این محصول به آن توجه کرد، آن است که سیمان شکل و دانه بندی کار قالبی را به خود می گیرد که بر روی آن قالب به کار گرفته شود. به همین جهت شما می توانید با ریختن سیمان مرطوب در قطعه هایی از تخته های چوبی، ریزدانه های چوبی را به محصول بتن اکسپوز خود اضافه نمایید و این می تواند خلاقیتی در اضافه نمودن جلوه ای جدید به نمای ساختمان باشد.

استفاده از ماله و یا اسفنج نیز از دیگر وسایلی است که می تواند در پرداخت زیباتر این محصول به شما کمک کنند. البته برای آشنایی بیشتر با فرآیند پرداخت این محصول بهتر است که به مطالعه مقاله “چند روش پرداخت کردن بتن اکسپوز” بپردازید و به این ترتیب با روش های مختلف و بروزی که برای هر چه زیباتر شدن سطح نهایی این سازه به کار گرفته می شود، آشنا شوید. به این ترتیب حتما یکی از مشتریان پر و پا قرص استفاده از این محصول زیبا خواهید شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *