با توجه به مطالبی که در نوشته “چرا کفپوش بتن اکسپوز مناسب است؟” با یکی از کارکردهای مهم این محصول که ایجاد پوشش برای کف سطوح مختلف ساختمانی است، آشنا شدیم. اما در این نوشته قصد داریم به جنبه دیگر کاربرد این محصول که مربوط به استفاده در پوشش دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان است، بپردازیم. این نوشته را در چند بخش ارائه خواهیم داد که عبارتند از:

  1. استفاده از بتن اکسپوز در کارکردهای ساختمانی
  2. استفاده از بتن نما در کارکردهای صنعتی

طراحی خانگی و صنعتی بتن اکسپوز

استفاده از بتن اکسپوز در کارکردهای ساختمانی

مواد ساختمانی کمی وجود دارد که قدرتی برابر با قدرت بتن اکسپوز داشته باشند.طبق برآوردهای صورت گرفته توسط شرکت CSI که مخفف (Cement Sustainability Initiative) می باشد، بتن بیشترین متریال مورد استفاده انسان در جهان است. به خصوص این محصول از برخیدیگر از مصالح ساختمانی مانند چوب، فولاد و غیره پر کاربردتر است. اما دو نکته زیر درباره به کار گیری آن قابل توجه است.

  1. در بسترهای مسکونی معمولا در گذشته استفاده از بتن اکسوز رایج نبوده و از این متریال به عنوان موادی در لایه درونی ساختمان جهت تحکیم و تقویت ساختار آن استفاده می شده است. البته استفاده های محدود از این محصول به عنوان اکسپوز صرفا در گاراژها و یا زیرزمین ها قابل مشاهده بوده است.

  2. با این حال اخیرا مالکان خانه با توجه به مزایایی که از جهت مکانیکی و زیبایی شناختی این محصول در بر دارد، به سوی ساخت دیوارهای بتن اکسوز گرایش پیدا کرده اند. که شما می توانید نمونه های بسیار زیبا و جذاب آن را در صفحه بتن اکسپوز هنزا مشاهده نمایید.

استفاده از بتن اکسپوز در کارکردهای صنعتی

با توجه به مقاله “طراحی داخلی صنعتی دیوارهای آجری و بتن اکسپوز” چندین روش در استفاده از این محصول برای ساخت دیوارها در طراحی صنعتی وجود دارد که دلیل آن تنوع این محصول در دو جنبه زیر است:

  1. تنوع در رنگ

  2. تنوع در بافت و پرداخت

شما می توانید برای استفاده و نصب این محصول از طریق تماس با کارشناسان و متخصصان ما در هنزا اقدام نمایید.

[button link=”https://henza.net/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a7/”] تماس با ما[/button]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *