وقتی که در پیاده روی خیابان قدم می زنید ممکن است خیلی از اوقات به این توجه نداشته باشید که سطحی که بر روی آن گام بر می دارید از چه کفپوشی ساخته شده است، اما اگر آن کفپوش دارای سطحی باشد که هم از جهت شکل ظاری و زیبایی و هم از لحاظ کیفیت سطحی که بر روی آن قدم برمی دارید و آن را لمس می کنید، خاص و ویژه باشد، حتما توجه شما را به سمت خود جلب می کند. به خصوص اگر کفسازی بتنی باشد دیگر نمی تواند بی توجه به آن از رویش رد شوید.

پس در اجرای کفسازی بتنی این موضوع اهمیت دارد که سطح مربوطه دارای پرداخت و بافتی مناسب باشد که هم جنبه های زیبایی و هنری در آن رعایت شده باشد و هم اینگونه باشد که هنگام راه رفتن عابر بر روی آن سطحی باشد که تماس کف پا یا کفش، حس خوبی را به عابران منتقل کند و دارای حداقل اصطکاک لازم باشد که باعث لغزش و سر خوردن عابران بر روی کفسازی بتنی نگردد. به این نکات من حیث المجموع در نوشته “پرداخت سطحی در کفسازی بتنی” اشاره کرده ایم و توضیحات کافی و جامع را ارائه نمودیم.

کفسازی بتنی دارای سطحی ایده آل

و در اینجا فرقی بین اینکه اجرای کفسازی بتنی به چه شیوه ای باشد، وجود ندارد. چون این مطالبی که بیان شد مربوط به استانداردهایی است که نتیجه نهایی کفسازی بتنی باید دارا باشد. و تفاوتی ندارد که کفسازی بتنی را با استفاده از پنل های پیش ساخته اجرایی کنیم و یا با استفاده از بتن ریزی در محل. هر کدام از این روش ها بسته به موقعیت ساخت مکانی و شرایط اجرا باید که توجه به آن نکات ضروری نهایی داشته باشند. تا بتوانند کارآیی و بازدهی کفسازی بتنی را تضمین کنند.

اما اگر برای انجام عملیات کفسازی بتنی از پنل های پیش ساخته استفاده گردد، فرقش این است که پرداخت سطحی و ایجاد بافت بر روی پنل ها در حین ساخت در کارخانه انجام می شود و معمولا کنترل و تسلط بیشتری در کارخانه و بر روی قطعات پنل ها وجود دارد که بتوانیم طرحی یکدست و یکنواخت ایجاد کنیم. به این ترتیب کفسازی بتنی انجام شده با پنل های پیش ساخته می تواند کمکی بزرگ برای بهبود کیفیت ظاهری باشد.

البته این به معنای آن نیست که اگر برای کفسازی بتنی از شیوه قالب گذاری و بتن ریزی در محل استفاده کردیم، نمی توان کار را به صورت یکدست و یکنواخت به اتمام رساند. بلکه کفسازی بتنی به این شیوه نیز می تواند دارای بالاترین استانداردها از لحاظ مقاومت و همچنین از جهت ظاهری زیبا باشد. هرچند راحتی و سهولت استفاده از پنل ها و قطعات از پیش ساخته شده بتنی در کارخانه برای انجام کفسازی بتنی را ندارد.

این مسئله به ما نشان می دهد که هر دو روش اگر به خوبی و با نظارت دقیق و تحت اجرای نیروهای متخصص و حرفه ای صورت پذیرد می تواند نوید یک کفسازی بتنی بسیار مرغوب را به ما بدهند که هر مالکی از داشتن آن رضایت خواهد داشت. اما لازمه آن این است که با متخصصان و کارشناسان ما در هنزا ارتباط داشته باشید تا بتوانید نمونه هایی از همچون نمونه های صفحه کفسازی بتنی هنزا را در اختیار داشته باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *