همانطور که در نوشته “کفسازی بتنی، مناسب برای راه رفتن” مورد اشاره قرار گرفت، یکی از ویژگی های کفسازی بتنی این است که هنگام راه رفتن به خاطر جنس خاصی که بتن دارد و میزان زبری سطحی آن و همچنین اصطکاکی که با کف کفش ایجاد می کند، در نهایت مسیری مناسب را برای پیاده روی فراهم می کند. که به جهت لذت بخش بودن راه رفتن روی کفسازی بتنی، این محصول نسبت به نمونه های مشابه کفپوش در اولویت قرار گرفته است.

نکته دومی که درباره کفسازی بتنی لازم به ذکر و حائز اهمیت است این است که متناسب بودن حرکت بر روی کفسازی بتنی فقط مخصوص حرکت انسان و راه رفتن نیست بلکه برای استفاده در پارکینگ ها و ورودی های حیاط خانه که ماشین رو می باشد نیز از کفسازی بتنی استفاده می شود که اصطکاک بین بتن و کف لاستیک ماشین می تواند تناسب خوبی را در این زمینه برقرار کند.

کفسازی بتنی با دستگاه های مکانیزه

به این ترتیب می بینیم که کفسازی بتنی را می توان در محیط هایی غیر از پیاده رو ها یا کوچه باغ ها نیز مورد استفاده قرار داد. جالب است بدانید که همین مزیت ها سبب شده که در باند فرودگاه ها نیز از این کفپوش بهره برده شود. چرا که دارای قدرتی است که توانایی تحمل ضربه های سنگین را نیز دارد. البته معمولا جهت افزایش قدرت آن در باند فرودگاه ها از مواد افزودنی در کفسازی بتنی استفاده می گردد.

در این نوشته به مطلب دیگری نیز می خواهیم بپردازیم و آن این است که یکی از وجهه های کفسازی بتنی که باید مورد ملاحظه قرار گیرد این است که سطحی زیبا برای ما به وجود آورد که از لحاظ جلوه بصری نیز قابل قبول باشد. چرا که پیش از این اشاره کردیم که یکی از ویژگی های پروژه های عمرانی جدید نسبت به گذشته این است که تمرکز آن بر روی ابعاد زیبایی شناختی افزایش یافته است و زیبایی و هنری بودن را جزو لاینفک بحث های عمرانی می دانند.

و مباحث معماری و طراحی دکوراسیون داخلی یا خارجی در همین راستا رشد کرده اند و سعی می کنند که ساخت و ساز را در جهتی پیش ببرند که زیباتر باشد و منظره ای چشمگیر را برای مخاطب فراهم کند. که این مباحث شامل کفسازی بتنی نیز می شود. چرا که ما نمی خواهیم پس از انجام کفسازی بتنی، یک کف نا متوازن و ناهموار داشته باشیم. بلکه باید به گونه ای باشد که کفپوش انجام شده، یکنواخت و زیبا به نظر آید.

به همین منظور از دستگاه های مدرن و کاملا مکانیزه جهت اجرای کفسازی بتنی کمک گرفته می شود. که این دستگاه ها شامل دستگاه های لیزری می باشد که کارکرد خاصی در صنعت ساختمان و علی الخصوص کفسازی بتنی پیدا کرده اند. علاوه بر آن دستگاه مجیک نیز در این راستا مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین ماله پروانه نیز جزو دستگاه های مکانیزه کفسازی بتنی است.

استفاده از این دستگاه های پیشرفته سبب می شود که سطح نهایی کفسازی بتنی سطحی کاملا صاف، صیقلی و یکنواخت باشد. می توانید نمونه های بارز این محصول را در صفحه کفسازی بتنی هنزا ببینید و برای اجرای هر چه کامل تر آن به متخصصان و کارشناسان ما در هنزا مراجعه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *