در مقالات گذشته به مطالبی در رابطه با دو شیوه اصلی ساخت نمای بتن اکسپوز گفته شد و همچنین این موضوع را در نظر گرفتیم و در مقاله “چه زمانی در ساخت بتن اکسپوز از روش اجرای محلی استفاده می شود؟” عنوان کردیم که در مورد چه پروژه هایی استفاده از روش بتن اکسپوز پیش ساخته موثرتر است و در مورد کدام پروژه ها بهره مندی از شیوه اجرای در مکان پروژه بتن اکسپوز مفیدتر است.

اما در این نوشته می خواهیم به چند نوشته قبلی برگشته و توضیحاتی راجع به روش دیگری که در ساخت بتن اکسپوز مد نظر داشتیم ارائه نماییم. همانطور که گفته شد این شیوه به عنوان روش تولید شخصی بتن اکسپوز بود. که با توجه به مراحلی که در آن ذکر کردیم هر شخص قادر خواهد بود که در مقیاس های کوچک و کاربردهای مختصرريال پنل های بتن اکسپوز مطلوب و مورد نظر خود را تولید کند.

چند نکته کاربردی در ساخت بتن اکسپوز

اما در این رابطه چند نکته را لازم است مورد رعایت و توجه قرار دهیم:

  1. برای آنکه نتیجه نهایی شما با ایده آلتان فاصله زیادی نداشته باشد بهتر است لااقل اگر مرتبه اولتان است که اقدام به ساخت شخصی بتن اکسپوز می کنید، شخصی را که تجربه ای در این زمینه است در کنارتان داشته باشید.
  2. هنگام بتن ریزی درون قالب، اگر متریال بتن خیلی سخت و محکم است، بهتر است که به شخص راننده میکسر بگویید که مقداری آب در مخلوط اضافه کند تا مواد اولیه بتن اکسپوز مقداری منعطف و مرطوب گردد.
  3. هر چه در ریختن بتن به داخل قالب سریعتر عمل کنید، در این صورت باید زمان بیشتری را به خرج دهید تا مطمئن شوید که محصول نهایی بتن اکسپوز شما جلوه و ظاهر قابل قبولی داشته باشد. بنابراین اصلا در ریختن و طی مراحل ساخت بتن اکسپوز عجله به خرج ندهید.
  4. اگر هنگامی که بتن ریخته شده را درون قالب می خواهید پخش کنید، از چند نفر کمک بگیرید که یک نفر لبه ها را انجام دهد و یک نفر بتن را در مساحت قالب سیال کند، نتیجه بتن اکسپوز مطمئن تر خواهد بود.
  5. اگر در مراحل یکدست کردن سطح بتن اکسپوز مجبور شدید که داخل محوطه قالب بروید برای این کار حتما از چکمه های پلاستیکی استفاده کنید که باعث نشود آسیبی به بدن و یا لباس شما برسد. ضمنا پس از بیرون آمدن نیز حتما چکمه ها را با آب بشویید پیش از آنکه آثار سیمان بر روی آن ها سفت شود.

این نکته هایی که به عنوان نکات تکمیلی در ساخت بتن اکسپوز دست ساز خدمتتان ارائه شد به جهت آن است که ما می خواهیم محصول تولیدی ما بهینه باشد. یعنی تا آنجا که امکان دارد و در قدرت ما است نقایص را کاهش دهیم و کارآیی و زیبایی محصول نهایی بتن اکسپوز را افزایش دهیم.

البته برای ارتقای محصول حد نهایی وجود ندارد و هر چقدر که بیشتر دقت و ظرافت و احتیاط به خرج دهیم با محصول بهتری مواجه خواهیم شد. البته زمان و هزینه های اقتصادی و نیروی کار را نیز باید لحاظ کرد. برای به دست آوردن محصول بهینه بهتر است که با متخصصان ما در هنزا مشورت نموده و علاوه بر آن صفحه بتن اکسپوز هنزا را بازدید نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *