پس از آنکه در نوشته “ایران GFRC / ایران GRC در معماری اسلامی” نقش ایران GFRC / ایران GRC را در زیباسازی و طرح آفرینی در معماری های سنتی و بومی را مشاهده کردیم، اینک نوبت آن رسیده است که کمی دقیق تر به بحث وارد شده و با خصوص یات مختلف این محصول آشناتر شویم که بتواند راهگشایی برای ما باشد که بیشتر و ظریف تر ایران GFRC / ایران GRC را شناخته و به کار ببندیم.

ایران GFRC / ایران GRC یک کامپوزیت از سیمان و گچ آلفا است که توسط فایبر گلاس یا الیاف شیشه تقویت شده است. که می تواند به صورت پیش ساخته و در کارخانه به هر شکل و اندازه ای که خواسته طراحان باشد تولید گردد. بتن مسلح شده با الیاف شیشه را می توان در کارخانه رنگ آمیزی نکرد و برای برخی سفارشات، پنل های تولید شده به محل پروژه منتقل شده و در آنجا رنگ آمیزی می شوند.

وزن پنل های ایران GFRC / ایران GRC

هر چند می توان با توجه به سفارش مشتری این پنل ها را توسط رنگ دانه های مورد نظر در کارحانه رنگ آمیزی نمود. شرکت هنزا جزو اولین شرکت ها در تولید و ارائه ایران GFRC / ایران GRC می باشد که توانست طرح های بزرگی را در کشورمان ایران با این متریال، نماکاری کند و همچنین به دلیل مرغوبیت ایران GFRC / ایران GRC تولیدی در این شرکت، سفارشاتی نیز از برخی کشورهای همسایه برای این محصول به شرکت هنزا عرضه شده است.

می توان در مورد مقاومت این محصول در برابر آتش سوزی گفت که ایران GFRC / ایران GRC دارای نرخ یک یا کلاس A در انتشار شعله می باشد. به این معنا که هر محصولی از نظر مقاومتی که در برابر آتش سوزی دارد دارای نرخ و رتبه ای است تا سازندگان بدانند اولا در صورت وقوع آتش سوزی و دماهای بالا آیا این محصول می تواند مقاومت لازم را داشته باشد و آیا ممکن است باعث افزایش میزان آتش سوزی و انتشار شعله به سایر مکان ها شود یا خیر.

با توجه به درجه انتشار شعله ایران GFRC / ایران GRC، باید گفت که ایران GFRC / ایران GRC جزو آن دسته از مصالح ساختمانی است که بیشترین مقاومت ها را در برابر افزایش شعله دارد. همچنین همانطور که پیش از این نیز گفته شد ایران GFRC / ایران GRC یک متریال سیمانی است که در المان های معماری و طراحی خاصی قالب گذاری می شود که بستگی به ایده طراحان آن دارد.

درجه انتشار شعله ایران GFRC / ایران GRC

که علاوه بر انجام نمای بیرونی، می توان از ایران GFRC / ایران GRC به جهت ساخت و یا نوسازی فضا و دیوارهای داخلی ساختمان نیز استفاده کرد. می توان گفت وزن تقریبی پنل های ایران GFRC / ایران GRC در حدود 2 پوند در هر فوت مربع می باشد که تقریبا معادل است با 10 کیلوگرم در هر متر مربع که می توان بسته به کاربردهای مختلفی که از آن انتظار می رود، به آن شکل و طرح ویژه ای داد و یا آن را به شیوه هایی که گفته شد رنگ آمیزی کرد. که شامل رنگ آمیزی در محل نصب و یا به صورت پیش انجام شده در کارخانه می باشد.

نباید ایران GFRC / ایران GRC را با بتن های معمولی و یا گچ های ساختمانی سبک تر و یا سنگین تر که در دیوارهای ساختمانی به کار می روند، اشتباه بگیریم و یا با گچ هایی که به روش سنتی برای محکم سازی دیوارها و یا زیباسازی آن ها بر روی دیوار گچکاری انجام می شد. بلکه به طور کلی باید گفت ایران GFRC / ایران GRC یم ناریال متفاوت با کارآیی بسیار مدرن و مقاومت چندین برابری می باشد.

در مقایسه با بتن معمولی یا پنل های گچی، ایران GFRC / ایران GRC یک محصول بسیار خاص و ویژه به حساب می آید، چرا که دارای وزنی سبک تر از آن هاست (به جهت حضور الیاف شیشه و بی نیازی از افزایش مقدار بتن به دلیل مقاومت کافی این محصول حتی در وزن های پایین).

همچنین ایران GFRC / ایران GRC دارای مقاومت بالاتری نیز می باشد. (دلیل آن این است که الیاف شیشه می توانند بارهای وارده را حمل کنند و با توزیع شبکه ای بین الیاف در کل حجم بتن آن را به شکلی خنثی نمایند و در صورت ایجاد ترک نیز، الیاف در اطراف آن ترک می توانند نیرو ها را بگیرند و مانع گسترش ترک ها شوند.)

به علاوه ایران GFRC / ایران GRC دارای خصوصیات ماندگاری است که به معنای دوام بالای ایران GFRC / ایران GRC در کارکردهای ساختمانی می باشد که عمر چندین ساله آن را تضمین می کند. دیگر اینکه می توان نصب سریع و آسان را از جمله ویژگی های برتر ایران GFRC / ایران GRC به حساب آورد.

چرا که می توان پنل های پیش ساخته ایران GFRC / ایران GRC بدون دردسر و زحمتی و با چسب مناسب به دیوار مورد نظر متصل کرد. به طوری که نمونه های آن را در صفحه ایران GFRC / ایران GRC هنزا می توانیم ببینیم و یا اینکه می توان مسائل مطرح شده در این مقاله را در مشورت با کارشناسان هنزا مورد بررسی قرار داد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *