در نوشته “بتن اکسپوز چگونه به عایق سازی ساختمان کمک می کند؟” ذکر شد که اگر این محصول را به صورت یکپارچه به کار بگیریم، همزمان می تواند هم حامل بار باشد و هم آنکه دارای خصوصیت عایق سازی حرارتی برای ساختمان باشد. اما برای همه ساختمان ها وضع به یک منوال نیست و استفاده از بتن اکسپوز متنوعی را اقتضا می کنند.

مثلا برای ساختمان هایی که تعداد طبقات کمتری دارند و بار کمتری به حامل های بار ساختمان وارد می شود، سیستم های یکپارچه بتن اکسپوز می تواند توسط مثلا بلوک های آجری سبک وزن بنایی و یا بتن اکسپوز متخلخل اجرا شود. و دیوارها می تواند به وسیله بتن اکسپوز سبک وزن متخلل ساخته شوند. چرا که در اینجا تراکم بسیار بالایی نیاز نداریم.

نحوه کاربرد بتن اکسپوز متخلخل

در این موارد نیز وسعت طراحی معماری محدود است. قابلیت ترکیب مزایای ساختار یکپارچه با پتانسیل زیبایی شناختی نمای بتن اکسپوز توسط بتن عایق فراهم می شود. یعنی این محصول است که هم می تواند نیازهای زیبایی شناختی را برای نمای ساختمان فراهم کندو هم آنکه بتواند یک ساختار یکپارچه را به دارندگان ساختمان ارائه دهد.

این گونه ای از بتن اکسپوز است که هم دارای ساختاری با وزن سبک است و هم اینکه چگالی حجیم آن به مقدار قابل توجهی کم شده است. به این ترتیب ما نمایی از بتن اکسپوز داریم که هدایت گرامایی پایینی خواهد داشت که همانند آنچه که در نوشته قبلی هم مورد اشاره قرار گرفت، هم می تواند وظیفه تحمل بار را به خوبی انجام دهد و هم آنکه می تواند کارآیی عایق حرارتی برای ساختمان داشته باشد.

این امر با ملاحظه توجه زیادی که سیاست گذاران در دوره کنونی بر روی حفظ و استفاده بهینه از منابع انرژی دارند، می تواند نشان دهنده اهمیت بالایی باشد که استفاده از چنین مصالح ساختمانی می تواند برای ساختمان های کنونی داشته باشد. همانطور که می توان از طریق صفحه بتن اکسپوز هنزا و یا از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان و متخصصان هنزا اطلاعات جامع تری در این باره به دست آورد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *