برای انتخاب یک مصالح ساختمانی یا سازه ای که می خواهید آن را در بنا یا آگارتمان خود به کار بگیرید، تنها اهمیت دادن به جنبه ها شخصی و فردی را نباید لحاظ کنید. و از آنجایی که بشر دارای زندگی اجتماعی است و هر تصمیم شخصی می تواند آثار اجتماعی نیز به دنبال داشته باشد، لذا توجه به جنبه های اجتماعی نیز مهم است. به خصوص در مورد بتن اکسپوز که مربوط به نمای ساختمان است که در معرض دید همگان قرار دارد و اثری ویژه در زیباسازی شهری نیز می تواند داشته باشد.

فاکتورهای مهم در این راستا را در نوشته “فاکتورهای موثر اجتماعی در استقبال از بتن اکسپوز” مورد بحث و بررسی قرار دادیم. اگر بخواهیم نمای بتن اکسپوز را با سبک های مختلف هنری و معماری مقایسه کنیم، باید گفت که می توان نماهای بتن اکسپوز را پیروی از سبک ناب گرایی (Purism) دانست. که در آن سادگی و حذف تزئینات زاید و نزدیکی به طبیعت مورد توجه قرار می گیرد.

ناب گرایی با بتن اکسپوز

بنابراین باید یک نمای بتن اکسپوز را نمونه ای از سبک ناب گرایی دانست. چرا که هم مدرن است و هم صریح و شفاف. بتن اکسپوز طرحی مبهم یا دارای خرده کاری ها و ریزه کاری های چندان نیست. بلکه نوعی طراحی یکنواخت، سرد و مینی مال است که ممکن است برای سلیقه برخی افراد مدرن نباشد ولی پیروان سبک های مینی مال و صنعتی به دنبال بهره مندی از بتن اکسپوز برای سازه های خود می باشند.

این باور را نسبت به بتن اکسپوز کارهایی که طراحان و معماران برجسته با استفاده از این محصول به انجام رسانده اند، ایجاد کرده است. در تصویر بالا می توانید یک نمونه از ساختمان های بزرگ را در شهر برلین ببینید که توسط معماران و تکنسین های با مهارت طراحی و اجرا شده است. نمونه هایی نیز در همین سبک در کشور خودمان توسط تیم هنزا انجام شده که در صفحه بتن اکسپوز هنزا قابل مشاده می باشد. شما نیز اگر می خواهید به جمع بهره مندان از این محصول بپیوندید راه آن ارتباط با کارشناسان و متخصصان ما در هنزا می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *