با مروری بر مقاله های قبلی هنزا که در رابطه با کفسازی بتنی خدمت خوانندگان عزیز ارائه گردید، می توانیم ببینیم که بشر در طول تاریخ و پس از ورود تکنولوژی و صنعت به سرعت به سمت پوشاندن زمین با استفاده از کفپوش های مختلف رفته است. که هر کدام در بخش خاصی به کار می آیند و ویژگی های منحصر به فردی دارند. و همانطور که دیدیم یکی از بارز ترین این روش ها که جهت پوشش کف به کار می رود، کفسازی بتنی است که استقبال خوبی هم از آن به عمل آمده است که این استقبال را مدیون ویژگی های بتن می باشد.

اگر بخواهیم بدانیم چرا ای نوع کفپوش روز به روز گسترده تر می شود، خوب است که نوشته “تراکم بالا و زیبایی سطحی کفسازی بتنی” را مطالعه کنیم. اما در اینجا می خواهیم به این موضوع بپردازیم که برای اجرای کفسازی بتنی چه کارهایی باید انجام داد و چه مراحلی را باید طی نمود.

تسطیح بستر زیرین کفسازی بتنی

در این راستا باید گفت ابتدا آن زمینی را که می خواهیم به عنوان بستر این کار در نظر بگیریم باید برای این عملیات آماده کنیم. اولین کار پیش از شروع کار این است که خاک آن محوطه را تسطیح و هموار کرده و سپس آن را متراکم کنیم. اگر سطحی که می خواهیم بر روی آن کفسازی بتنی انجام دهیم به خوبی کوبیده نشده و متراکم نشود، بعد از انجام کفسازی بتنی، به دلیل آنکه بستر آن سفت میست، سطح اجرا شده دچار نا همواری و پستی و بلندی خواهد شد.

و یا اینکه ممکن است به دلیل آنکه سطح زیرین آن محوطه به اندازه کافی فشرده و محکم نشده باعث شود که پس از مدتی کفسازی بتنی از هم گسیخته شود و نه تنها کیفیت ظاهری آن از بین برود بلکه باعث نفوذ ذرات دیگر و رطوبت به منافذ آن گردد.

برای آماده سازی سطح و بستری که برای کفسازی بتنی در نظر گرفته است حتما از مشورت متخصصان هنزا بهره مند شوید. و نمونه های اجرایی و پروژه های انجام شده هنزا را در صفحه کفسازی بتنی هنزا می توانید ببینید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *