انعطاف پذیری و کنترل ترک در ایران GFRC / ایران GRC” از جمله ویژگی هایی است که همانطور که در نوشته مذکور بیان شد، تنها با استفاده از الیاف در ترکیب بتن به دست می آید. به همین دلیل است که با استفاده از زوش های مختلف اختلاطی به ترکیب کردن الیاف شیشه با بتن پرداخته می شود. همین امر باعث تولید ایران GFRC / ایران GRC می گردد که از جمله انواع منحصر به فرد در میان مصالح ساختمانی است که در کشور ما تولید و استفاده می گردد.

دلیل استفاده و گرایش به ایران GFRC / ایران GRC به این مساله بر می گردد که صاحبان و مالکان ساختمان ها و سازه های مسکونی، تجاری، اداری تنها دغدغه شان ساخت یک ساختمان جهت سکونت نیست. بلکه نوع طراحی و شیوه معماری و چگونگی دکوراسیون و هر چیزی که باعث زیباتر شدن جلوه ساختمان شود از اهمیت بسیاری برخوردار است. که دلیل آن اهمیت جنبه هنری در صنعت ساختمان است.

ایران GFRC / ایران GRC در برابر تنش های حرارتی

اینکه جنبه و ابعاد هنری توانسته در عرصه ساخت و ساز مورد توجه قرار گیرد، تاثیر زیادی است که کارکرد هنری می تواند بر زیبایی، آرامش خاطر، احساس مثبت و همچنین مشخص کردن نحوه کارآیی یک مجموعه القا کند. در اینجاست که مهندسان و معماران به سراغ آن دسته از مصالح ساختمانی می روند که بتوانند ایده های خلاقانه خود را به وسیله آن ها پیاده سازی کنند. بنابراین ایران GFRC / ایران GRC به عنوان یک گزینه مطلوب مورد توجه قرار می گیرد.

دلیل این امر چنانچه قبلا هم گفته شد این است که در ترکیب ایران GFRC / ایران GRC الیاف شیشه یا فایبر گلاس وجود دارد که این الیاف باعث می شود که بتن بتواند نیروهای خمشی، کششی یا برشی که به آن وارد می شود را بیشتر تحمل کند. به همین دلیل امکان ساخت قطعاتی که دارای طرح های ظریف، دارای انحنا، مشبک و پیچیده هستند با ایران GFRC / ایران GRC امکان پذیر است به صورتی که آن قطعات بتوانند دارای دوام و پایداری مورد نیاز باشند.

همچنین طبق آنچه در مقاله “تثبیت ترک ها و قابلیت باربری در ایران GFRC / ایران GRC” ذکر شد، برای ترکیب اجزای مختلف ایران GFRC / ایران GRC که شامل سیمان، ریزدانه ها و سنگدانه ها، روان کننده ها، پلیمر، الیاف شیشه و سایر افزودنی ها با هم باید به میزان کافی آب نیز در مرحله اختلاط به آن ها افزوده شود. اما پس از قالب گیری طی فرآیند عمل آوری ایران GFRC / ایران GRC قطعه قالب گیری شده، آب موجود در ترکیب را از دست داده و خشک می شود.

طراحی خاص نما با ایران GFRC / ایران GRC

در مرحله عمل آوری ایران GFRC / ایران GRC که قرار است آب موجود از بتن گرفته شود، چنانچه در نوشته “عمل آوری ایران GFRC / ایران GRC” می توانید جزئیات بیشتری راجع به این فرآیند به دست آورید، هر چند در محیط خاصی که دارای درجه حرارت و رطوبت کنترل شده ای است این فعالیت صورت می پذیرد، اما همچنان موجب ایجتد ترک هایی در ایران GFRC / ایران GRC می گردد.

که همانطور که بیان شد، الیاف شیشه موجود با پخش کردن نیروی ترک ها در کل حجم بتن به خوبی می توانند ترک ها را کنترل کرده و مانع گسترش و عمیق تر شدن آن ها شوند. همچنین با وجود ترک های محدود و ریز که در سطح ایران GFRC / ایران GRC ایجاد می شود، الیاف می توانند مقاومت بتن را در سطح اولیه حفظ کنند و از این جهت ترک ها کمترین اثری بر روی مقاومت و استحکام ایران GFRC / ایران GRC نخواهند گذاشت.

در ادامه این نوشته می خواهیم به مبحث تنش های حرارتی و نحوه عملکرد ایران GFRC / ایران GRC در برابر این تنش ها بپردازیم. همانطور که می دانید افزایش و کاهش درجه حرارت باعث ایجاد انقباض و انبساط در اجسام مختلف می شود که میزان این تغییر حجم به مقدار افزایش یا کاهش دما و همچنین به جنس آن قطعه بستگی دارد. اگر این تغییر درجه حرارت به شکل ناگهانی اتفاق بیفتد به آن تنش حرارتی گفته می شود.

بتن وقتی در معرض تنش حرارتی قرار بگیرد می تواند دچار شکست و از هم پاشیدگی شود. به خصوص اگر به صورت احتراق و آتش سوزی باشد اما یکی از خواص وجود الیاف شیشه در ترکیب ایران GFRC / ایران GRC این است که این الیاف می توانند تا حدودی تغییر درجه حرارت ناگهانی وارد شده به قطعه را با تغییر طولی که پیدا می کنند در خود هضم کنند و همچنین به جهت انعطاف پذیری ای که به ایران GFRC / ایران GRC اضافه شده، ظرفیت کرنش و تغییر شکل آن بدون اینکه دچار شکست شود، بالاتر رفته است.

به همین دلیل ایران GFRC / ایران GRC نسبت به بتن معمولی دارای قدرت بیشتری برای مقاومت در برابر تنش های حرارتی است. و پایداری ایران GFRC / ایران GRC در برابر احتراق و آتش سوزی بیشتر است. بنابر این توصیه می شود که هم برای زیبایی و هم برای مقاومت در برابر تنش های حرارتی بهتر است جهت پوشش نمای ساختمان از پنل های ایران GFRC / ایران GRC استفاده نمود که می توانید تعدادی از مثال های آن را در صفحه ایران GFRC / ایران GRC هنزا ببینید و برای کسب اطلاع بیشتر در این زمینه می توانید با متخصصان ما در هنزا تماس حاصل نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *