مبلمان بتنی با آنکه به شکل امروزی اش سازه ای مدرن است اما به این معنا نیست که در گذشته سابقه ای وجود نداشته باشد. اما توجه کنید که در گذشته نیز همچنان سازه هایی از بتن به عنوان نیمکت یا صندلی ساخته می شده که می توان آن ها را جزو اولین نسل مبلمان بتنی در نظر گرفت. اما همانطور که گفته شد مبلمان بتنی به شکل امروزی اش تنها چند سالی است که رونق گرفته است.

اما با اینکه همانطور که گفته شد مبلمان بتنی با شکل و شمایل امروزی اش طول عمر زیادی ندارد اما به سرعت رونق پیدا کرده و گسترش یافته است. دلیل آن نیز همانطور که قابل پیش بینی است کارآیی گسترده مبلمان بتنی و انطباق زیادی است که با دیگر عناصر موجود در محیط دارد. یعنی هم مبلمان بتنی را می توان به صورت سازه های مختلف ساخت و تولید کرد و هم از جهت طرح و رنگ می توان آن را با محیطی که در آن قرار دارد، همساز کرد.

در مقالات قبلی اشاره ای به کارکردهای گسترده این محصول شده است و به عنوان نمونه اگر بخواهیم چندین مورد از موارد مبلمان بتنی را برشماریم می توان به نمونه های زیر اشاره نمود:

  1. نیمکت های شهری و نیمکت های موجود در پارک ها و پیاده روها
  2. صندلی به صورت تکی و فانتزی و صندلی های عمومی
  3. استفاده از مبلمان بتنی به عنوان گلدان در سایزهای بزرگ و کوچک
  4. استفاده از مبلمان بتنی به عنوان سطل های زباله در شکل ها و رنگ های مختلف که هر کدام از رنگ ها می تواند نشان دهنده محتویات درون سطل ها باشد. همانطور که می دانید در برخی کشورها سطل های زباله مخصوص زباله های خشک و تر و غیره توسط رنگ های مختلف از هم تفکیک می شود.
  5. استفاده از مبلمان بتنی به عنوان سازه های آشپزخانه. مانند کانتر، جزیره و غیره که در اینجا زیبایی ظاهری آن اهمیت ویژه ای پیدا می کند و هم این که لازم است طراحی بسیار زیبایی برای آن در نظر گرفته شود و هم اینکه به سایر وسایل و عناصر تزئینی و دکوری موجود در آشپزخانه و غیره کاملا هماهنگ باشد.
  6. استفاده از مبلمان بتنی به عنوان میز آرایش و میز آینه که برخی از انواع و عکس های آن ها را قبلا معرفی نمودیم. همانطور که دیدید این نوع از مبلمان بتنی خیلی زیبا و شیک است.

مروری بر کارکردهای مبلمان بتنی

این ها مواردی از کاربردهای گسترده مبلمان بتنی است. اینها البته مشتی است که نمونه خروار است. ولی همانطور که قبلا نیز گفته شد کاربردهای مبلمان بتنی به دلیل هم مقاومت بالایی که دارد و هم اینکه به راحتی می تواند در بخش های مختلف به کار گرفته شود، بسیار بیشتر از آن است.

علاوه بر آن همانطور که در مقاله “طراحی مبلمان بتنی متناسب با دکوراسیون قبلی محیط” گفته شد این خصوصیت نیز از جمله ویژگی هایی است که نباید آن را مورد غفلت قرار داد. به دلیل آنکه می توان مورد توجه قرار داد که عناصر با یکدیگر سازگاری دارند.

برای آشنایی با دیگر کارکردهای مبلمان بتنی می توانید به صفحه محصولات هنزا مراجعه نمایید. اما به خاطر داشته باشید که قبل از آنکه بخواهید نمونه ای را بسازید یا سفارش دهید حتما با کارشناسان و متخصصان هنزا در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *