برای آنکه بتوانیم از بیرون آمدن مواد و سیالاتی که داخل یک مجرا و یک محفظه هستند به بیرون جلوگیری کنیم و در عین حال بتوانیم در زمانی که مقتضی است به آن دسترسی داشته باشیم نیازمند استفاده از سازه ای به نام درپوش هستیم و همانطور که می دانید و تا به حال دیده اید درپوش ها می توانند ساخته شده از متریال های مختلفی باشند که هر کدام ممکن است مزایای ویژه ای داشته باشند و برای کارکرد مخصوصی ساخته شده باشند. اما در این میان درپوش بتنی گویا نقش ویژه ای ایفا می کند.

دلیل آن این است که درپوش بتنی به علت مرغوبیت بالا و کیفیت منحصربفرد بازه گسترده ای را پوشش می دهد و می توان در مناطق مختلفی به کار گرفته شود. ازین رو برای آنکه بتوانید مناسب ترین درپوش بتنی را برای آنچه مورد نظر دارید انتخاب کنید نیاز به دقت های زیاد و فاکتورهایی جهت انتخاب کردن دارید که در نوشته “معیارهای انتخاب درپوش بتنی” درباره این فاکتورها صحبت کردیم.

دقت نظر در استفاده و نصب درپوش بتن
دقت نظر در استفاده و نصب درپوش بتن

درپوش بتنی در برابر خوردگی مقاوم است و در صورتی که تماس با اشیای دیگر داشته باشد ذرات بتن از آن جدا نمی شوند و علاوه بر آن اسید یا باز که ممکن است در محیط های مختلف وجود داشته باشند بر روی آن اثر نمی گذارد. این ویژگی وقتی اهمیتش روشن می شود که بدانید از درپوش بتنی برای پوشش دریچه های فاضلابی در محیط های باز نیز استفاده می شود که در شهرهای بزرگ و آلوده در معرض باران های اسیدی قرار دارد.

از آنجایی که ممکن است درپوش بتنی در شرایط مختلفی به کار گرفته شود که قابلیت آن را برای مهر و موم کردن یک دریچه تحت تاثیر قرار دهد، لذا نیازمند این هستیم که برای استفاده از درپوش بتنی و نصب آن احتیاط و دقت لازم به کار گرفته شود. به همین دلیل است که توصیه می کنیم برای به کار گرفتن این محصول به کارشناسان هنزا مراجعه کنید و به همین ترتیب از صفحه درپوش بتنی هنزا دیدن کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *