وقتی که در نوشته “آیا جی اف آر سی / جی آر سی قابل استفاده در همه اقلیم ها می باشد؟” به بررسی ویژگی های جی اف آر سی / جی آر سی  می پرداختیم، چند نکته مهم را یادآورد شدیم که توانسته اند سبب شوند، این محصول نسبت به دیگر محصولات مشابه مورد استقبال بیشتری واقع شود. این فاکتورهای اساسی عبارت بودند از:

  1. وزن سبک جی اف آر سی / جی آر سی نسبت به دیگر محصولات بتنی
  2. به صرفه بودن اقتصادی
  3. مقاومت بالا در برابر ضربه

شکل های مختلفی را از لحاظ هندسی می توان با استفاده از جی اف آر سی / جی آر سی فراهم آورد. یعنی قطعات و پنل های جی اف آر سی / جی آر سی که می خواهیم با کنار هم قرا دادن آن ها نمای کلی ساختمان را به وجود آوریم می توانند دارای اشکال هندسی متفاوتی باشند که این بخش بر عهده طراحان است و به خلاقیت و ابداع آنان بستگی دارد.

مدل سازی سه بعدی جی اف آر سی / جی آر سی  

علاوه بر اشکال هندسی، خود طراحی نیز می تواند به شکلی باشد که نهایتا از جی اف آر سی / جی آر سی به عنوان یک سازه تزئینی در داخل یا بیرون اسختمان استفاده برد. به خصوص برای طراحی ستون ها و ایوان ها و طاق ها استفاده از این محصول بسیار راهگشا و زیبایی بخش است.

مدل سازی سه بعدی جی اف آر سی / جی آر سی

یک طراح برای آنکه بتواند کار ساختمن سازه یا نمای ساختمانی را به جی اف آر سی / جی آر سی آغاز کند، در وهله اول نیاز دارد که طرح مورد نظر خود را در معرض نمایش مالکان و صاحبان پروژه قرار دهد و پس از کسب رضایت آنان اقدام به طراحای و ساخت قطعات و پنل ها و در نهایت اجرای پروژه و نصب آن گرداند. به دلیل آنکه هماهنگی با سلیقه مشتری نیز از جمله فاکتورهای اساسی در ساخت نمای ساختمان و یا هر سازه ای به خصوص سازه های تزئینی و دکوری می باشد.

برای مدل سازی سه بعدی، امروزه با به صحنه آمدن نرم افزارهای کامپیوتری، این کار بسیار ساده و آسان شده است و طراحان می توانند نمای جی اف آر سی / جی آر سی مورد نظر خود را به طور کامل در نرم افزار مربوطه مدل سازی کنند و آن را با دست اندرکاران ساخت و مالکان پروژه نشان داده و پیشنهادات و نظرات ایشان را دریافت کنند.

در این مرحله امکان دارد که اگر مالکان و یا دیگر افراد دست اندرکار پروژه نظر اصلاحی راجع به طرح کلی دارند، آن را ارائه نموده و طراحان نیز مدل سازی سه بعدی خود را در نرم افزار مربوطه اصلاح کنند، تا اینکه نهایتا بتوانند به طرح ایده آل و دلخواه دست یافته و آنگاه کار ساخت پنل های جی اف آر سی / جی آر سی را در شکل و طرح مد نظر آغاز کنند.

پس از تایید طرح کلی جی اف آر سی / جی آر سی در کارخانه با استفاده از سیستم های کنترلی فرآیند ساخت قطعات آغاز می شود. که این مرحله از ظرافت و دقت بالایی برخوردار است و حتما در این مرحله نیازمند به مشاوره با متخصصان هنزا خواهید بود. تا شما نیز در نهایت بتوانید طرح هایی مانند طرح های ارائه شده در صفحه جی اف آر سی / جی آر سی هنزا را به دست آورید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *