از آنجایی که بتن الیافی محصولی نوپا است و می توان در مقایسه با دیگر محصولات ساختمانی مانند سنگ، آجر، شیشه و بتن آن را جزو مصالحی در نظر گرفت که جدیدتر به عرصه بازار وارد شده است. لازم است به این مسئله نیز توجه گردد که بتن الیافی اگر چه محصولی پرقدرت در ساخت و ساز است. اما همچنان برای آنکه بتواند قابلیت های بیشتری از خودش نسان دهد تحت بررسی و پژوهش قرار دارد.

به همین منظور همانطور که در نوشته “افزودن روان سازها به بتن الیافی” بیان شد محققان بر روی این مسئله کار می کنند که چه متریال ها و چه موادی وجود دارند که اگر آن ها را به ترکیب بتن الیافی اضافه کنیم می تواند کارآیی آن را افزایش دهد و راندمان آن را بهبود بخشد. این تحقیقات و پژوهش ها منجر به پیشرفت های قابل توجهی در زمینه تولید و ساخت بتن الیافی گردیده است.

فیبرهای مصنوعی در ساخت بتن الیافی

 مطلب دیگری که در رابطه با آن نیز همچنان تحقیقات محققان و پژوهشگران در مورد بتن الیافی ادامه دارد، معطوف به الیافی است که از آن ها در این محصول استفاده می شود. همانطور که قبلا هم گفته شده است، از فیبرهای گوناگونی می توان در ترکیب بتن الیافی استفاده کرد. از جمله آن ها می توان به فیبرهای فولادی اشاره کگرد. البته فیبرهای مصنوعی مانند الیاف پلی پروپیلن نیز باعث جهشی در کارآیی بتن الیافی گردیده است.

این موارد را باید به دقت مورد توج قرار داد. چرا که نوع دیگری از این محصول وجود دارد که با فیبرهای شیشه ساخته و پرداخته می شود که از آن به جی اف آر سی تعبیر می شود و نمونه های عالی این محصول را می توانید در صفحه جی اف آر سی GFRC هنزا مشاهده نمایید. و دنبال کردن آن به عنوان یکی از موفق ترین انواع بتن الیافی می تواند شما را در این زمینه کمک و یاری کند که انتخابی معقول تر داشته باشید. هر چند کارشناسان و متخصصان هنزا همواره آماده ارائه مشاوره و راهنمایی به شما عزیزان خواهند بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *