یکی از طرح های جالبی که در نوشته “سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی با روکش چمن” به آن اشاره شد این بود که سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی را به وسیله چمن پوشش دهیم. به این ترتیب از خاصیت هر دو متریال بهره مند شده ایم. در این نوشته نمونه جدید و دیگری از این سازه را به شما معرفی می نماییم که سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی با طرح لوزی است که خاصیت لمسی نیز دارا می باشد.

این نوع از سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی به خصوص برای زمانی طراحی می شود که در محل های تردد روی سکوها مشخص کننده لبه ها باشند. مثلا در سکوی متروها و قطارها برای آنکه به مسافران هشدار داده شود که به لبه سکو نزدیک شده اند و احتیاط کنند از سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی لمسی با طرح لوزی استفاده می شود. به خصوص برای افراد کم بینا استفاده از این محصول ضروری است.

سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی لمسی با طرح لوزی

به جز طرح برجسته ای که این سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی دارد که با طرح بقیه پوشش سکو متفاوت است، از لحاظ رنگ نیز باید متمایز باشد و معمولا رنگ روشن تری نسبت به پوشش اطراف خود دارد. همانطور که می توانید در تصویر بالا سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی لمسی را در نزدیک لبه سکو مشاهده نمایید. این اختلاف رنگ می تواند به افرادی که از لحاظ بینایی دچار ضعف هستند کمک کننده باشد.

حتی برای افرادی که لزوما دچار مشکل بینایی نیستند وجود این سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی مفید است. چرا که ممکن است آن ها گرم صحبت و یا مشغول کاری باشند و کاملا غافل از این باشند که به سکو نزدیک می شوند. در این صورت هنگام لمس این سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی و یا مشاهده آن به دلیل اختلاف رنگ واضحی که دارد، از نزدیک شدن به لبه سکو دوری خواهند نمود.

معمولا این سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی به صورت یک ردیف و در عرض حدود چهل سانتی متر ساخته می شود که دارای الگوی لوزی بر روی آن است و کاملا به موازات لبه سکو امتداد پیدا می کند. البته دقت کنید که این سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی که نقش هشدار دهنده را دارد نباید خیلی چسبیده به لبه ها باشد. به همین دلیل معمولا این ردیف سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی لمسی را لااقل در فاصله نیم متری از لبه ها قرار می دهند.

ویژگی های شاخص سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی لمسی

چرا که در فاصله نزدیک تر ممکن است ایستادن شخص باعث آسیب دیدن او شود و در این صورت وجود این سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی بی ثمر خواهد بود. بنابراین در قرار دادن محل مناسب سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی لمسی و انتخاب رنگ مناسب برای آن، طراحان و معماران باید ارزیابی های لازم را انجام دهند تا به این ترتیب بتوانند از نصب این سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی لمسی با طرح لوزی بهترین بهره برداری را انجام دهند.

ویژگی های شاخص سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی لمسی با طرح لوزی

در ادامه قصد داریم که به طور خلاصه به جمع بندی مطالب بالا پرداخته و خواص کلی این سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی که در بالا معرفی نمودیم را لیست کنیم.

  1. سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی لمسی با طرح لوزی با استانداردها و ضرورت های موسسه توسعه معلولان همخوانی و مطابقت دارد. (این استانداردها برای آن وضع شده است که در سازه های شهری از این جهت تبعیضی میان افراد کم توان و افراد سالم برقرار نباشد و همگی بتوانند از امکانات شهری بهره مند گردند.)
  2. هم برای افرادی که مشکل بینایی دارند و هم برای افراد سالم کمک کننده است. (در این باره در بالا توضیح دادیم که چطور این سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی می تواند برای افرادی که حتی مشکلی از لحاظ بینایی ندارند نیز کمک کننده باشد.)
  3. قابل استفاده در سکوهای مترو، سکوهای قطار و هر جا که نیاز به هشدار دادن به افراد برای نزدیک نشدن به لبه یک سطح وجود دارد. (حتی مثلا در حیاط یک منزل اگر که اختلاف سطح قابل توجهی وجود داشته باشد که افراد اگر متوجه نباشند ممکن است از روی سطح بالاتر بر روی سطح پایین تر بیفتند می توان برای آنکه علامتی جهت هشدار وجود داشته باشد از این محصول استفاده نمود.)
  4. این سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی همانطور که گفته شد باید در یک ردیف و در طول و موازات لبه وجود داشته باشد. و معمولا عرض آن حدود چهل سانتی متر می باشد. اگر پهنای آن خیلی بیشتر یا کمتر باشد دیگر کارآیی خود را از دست می دهد و نمی توان از آن به عنوان علامت هشدار استفاده نمود.

این موارد مطالبی است که همگی باید در ساخت و طراحی و همچنین نصب چنین محصولی مورد توجه و مراعات قرار گرفته شود تا آنکه بتواند ما را به مقصودمان از اجرای آن برساند. همان طور که در صفحه سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی هنزا آمده است شما می توانید با استفاده از ارتباط با متخصصان هنزا در این زمینه چنین پروژه هایی را به نحو احسن اجرایی نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *