برای آنکه بتوانیم شناخت خوبی نسبت به جی اف آر سی / جی آر سی به دست آوریم، لازم است بتوانیم یک سری معیارها را جمع آوری کنیم که با استفاده از آن معیارها بتوانیم چند مصالح ساختمانی مختلف را با هم مقایسه کنیم و پس از آنکه به هر کدام از آن ها بر اساس این فاکتورها نمره دادیم، نهایتا مشاهده کنیم که آیا کدام یک از آن ها نمره بیشتری را در مجموع همه معیارها به دست آورده است که به این ترتیب بتوانیم انتخابی صحیح تر داشته باشیم و از انتخاب جی اف آر سی / جی آر سی خود مطمئن باشیم.

در مقاله “معیارهای مقایسه جی اف آر سی / جی آر سی” صحبتی کردیم درباره موضوع مقاومت جی اف آر سی / جی آر سی. نیاز به گفتن ندارد که یکی از اساسی ترین و شاید مهم ترین فاکتورهایی که لازم است یک مصالح ساختمانی دارا باشد، مقاومت است. زیرا اگر مقاومتی در کار نباشد، ساختمان و بنا نمی تواند خود را حفظ کند و سر پا باقی بماند. یا اگر دچار حادثه ای مانند سیل یا زلزله باشد به راحتی ریزش می کند.

در مورد جی اف آر سی / جی آر سی یکی از اساسی ترین مباحث، این بود که این محصول توانسته است پایدارتر، مقاوم تر و مستحکم تر از بتن معمولی نقش خود را در ساختمان ایفا کند. در این نوشته قصد داریم که درباره برخی دیگر از خصوصیات جی اف آر سی / جی آر سی با هم گفتگو کنیم که هر کدام از این خصوصیات اثر ویژه ای بر روی کیفیت و قوام یک بنای ساختمانی دارند.

سبکی و طرح پذیری جی اف آر سی / جی آر سی

سبکی؛ داشتن وزن کم را می توان یکی از ویژگی های جی اف آر سی / جی آر سی دانست که می تواند به ما یاری برساند که ساختمانی قوی و به روز داشته باشیم. از این جهت که هر چه وزن مصالح ساختمانی کمتر باشد، بارهای وارده به ساختمان، دیوارهای حامل و ستون ها کمتر است و باعث می شود که آن ها به راحتی فرسوده نشوند. جی اف آر سی / جی آر سی مصالحی سبک وزن است و از این حیث کمکی به ساختمان می کند.

دو نکته دیگر در مورد عامل سبکی وجود دارد که در جی اف آر سی / جی آر سی نیز به چشم می خورد. یکی از این عوامل این است که سبکی یک محصول نباید به معنای این باشد که از فاکتور مقاومت آن که پیش تر بیان شد، کم شود. پس سبکی به همراه مقاومت معنا دارد. که جی اف آر سی / جی آر سی به خوبی این نقش را دارد.

نکته دوم در مورد سبکی این است که کار جابجایی و نصب و اجرا را نیز ساده تر می کند. به خصوص جی اف آر سی / جی آر سی چون به صورت پنل های پیش ساخته است، این سرعت نصب و اجرا را دو چندان کرده است.

تنوع شکل و رنگ جی اف آر سی / جی آر سی

تنوع در رنگ و شکل؛ مطلب دیگی که می تواند جزو معیارهای مقایسه مصالح ساختمانی و جی اف آر سی / جی آر سی، به خصوص هنگام استفاده در نمای ساختمان باشد، این است که بتوان با توجه به طراحی های مختلف و تناسب های محیطی، آن نما را به رنگ دلخواه رنگ آمیزی کرد. و یا اینکه بتوان آن را در شکل هایی تولید کرد که با ابعاد و اندازه ها و شکل کلی ساختمان همراهی داشته باشد.

قابلیت های مختلف طراحی؛ این نیز از جمله برتری های جی اف آر سی / جی آر سی است که می توان آن را در شکل های مختلف طراحی کرد. جی اف آر سی / جی آر سی به جهت اینکه دارای ظرفیت کرنش بالا و همچنین مقاومت خوب کششی و پیچشی است این امکان را به طراحان می دهد که بتوانند با استفاده از جی اف آر سی / جی آر سی طراحی های مختلفی را که در نظر دارند، پیاده سازی کنند.

به همین جهت می بینیم که ساختمان هایی که نمای آن ها با جی اف آر سی / جی آر سی پوشانده شده و یا همچنین سایر سازه هایی که به عنوان سازه های تزئینی در ساختمان به کار گرفته می شوند و متریال آن ها جی اف آر سی / جی آر سی است، می توانند طرح های منحنی و پیچیده و مشبک و غیره را به خوبی تحمل کنند.

دو نکته انتهایی که درباره فاکتورها و معیارهای انتخاب مصالح ساختمانی بیان شد و البته همانطور که گفته شد جی اف آر سی / جی آر سی در دارا بودن این فاکتورها به خوبی توانسته است که عمل کند، درباره ابعاد زیبایی شناختی مصالح ساختمانی بود. چرا که همانطور که می دانید دو بعد اصلی را یک سازه باید داشته باشد که بتوانیم آن را جزو سازه های استاندارد و با کیفیت بالا به حساب آوریم که جی اف آر سی / جی آر سی این دو بعد را داراست، یکی مقاومت و دومی زیبایی.

صفحه جی اف آر سی / جی آر سی هنزا می تواند این زیبایی های در طراحی د شکل و رنگ را به خوبی برای شما نمایان کند. علاوه بر این می توانید با ارتباط با کارشناسان هنزا شما نیز بهترین پنل های جی اف آر سی / جی آر سی را برای ساخت و ساز خود در اختیار داشته باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *