همانطور که می دانید انگشت شمار هستند شرکت ها و کارخانه های تولیدی در زمینه مصالح ساختمانی که به تولید مبلمان بتنی دست زده اند. که این مصول جزو مصالح و سازه های شیک و مدرن در جهان محسوب می شود. دلیل این امر، طراحی های خاص و پیچیده ای است که لازم است برای ساخت مبلمان بتنی اعمال گردد تا به این ترتیب بتوان نقشی چشمگیر و جلوه ای فوق العاده را در اختیار بینندگان و اشخاصی که از آن استفاده می کنند، بگذارد.

هنزا پس از آنکه در زمینه تولید مصالح ساختمانی نوین و بروز که در سطح جهانی دارای اقبال و توسعه هستند، در داخل کشور پیشگان شد و مصالحی از جمله پنل های بتن اکسپوز را توانست در سطح گسترده ای تولید و اجرا کند. و همچنین به سراغ بتن الیافی و بتن جی اف آر سی GFRC رفت تا بتواند مشتریان داخلی و هموطنانمان را از مزایای ویژه و خاص این محصول بهره مند سازد، به دنبال تولید مبلمان بتنی رفت.

ریخته گری مبلمان بتنی

در تولید مبلمان بتنی هم باید دقت داشت که کارآیی و کارکرد این محصول که جهت نشستن مورد استفاده قرار می گیرد، پا بر جا بماند و هم لازم است که به نکات مهندسی و مقاومتی آن دقت ویژه گردد که شامل استحکام، پایداری در برابر عوامل مخرب محیطی و همچنین طول عمر می باشد. به علاوه برای ساخت مبلمان بتنی زیبایی نقشی اساسی دارد. چرا که مبلمان جزو وساب لوکس و تزئینی ساختمان می باشد.

پس اگر شخصی بخواهد برای دکوراسیون خانه یا محل کار خود و یا محیط های بیرونی و شهری از مبلمان بتنی بهره مند گردد، لازم است به سراغ طراحی های ویژه برود، تا چشم هر بیننده را خیره گرداند. به همین جهت چنانچه در مقاله “مبلمان بتنی خود را از هنزا بخواهید” نیز بیان کردیم، هنزا با تیم حرفه ای و متخصصی از طراحان و سازندگان که در اختیار دارد، توانسته انواع مبلمان بتنی را با طراحی های خیره کننده در اختیار مشتریان داخلی قرار دهد.

ساخت مبلمان بتنی از راه ریخته گری صورت می گیرد. برای این کار نیاز به تهیه قالبی با دقت بالا داریم. به همین دلیل کارخانجاتی که مانند هنزا اقدام به تولید مبلمان بتنی می کنند، لازم است که از مهندسانی آشنا به زمینه ریخته گرید و متبحر در این زمینه برخوردار باشند تا با بهره مندی از علم و تکنیک های ریخته گری بتوانند هم مقاومت و استحکام مبلمان بتنی تولیدی را فراهم کنند و هم زیبایی و جلوه سطحی آن را.

دکوراسیون زیبا با مبلمان بتنی

همانطور که می دانید برای انجام عملیات ریخته گری، ابتدا نیاز به تهیه قالب داریم. قالب معمولا به وسیله موادی از جنس چوب پنبه، تخته سه لا، یا تخته های چوبی ساخته می شود. و وقتی که عملیات قالب گیری صورت گرفت، مواد قالب را از داخل خاک مخصوص ریخته گری خارج کرده و بتن را داخل آن می ریزیم که شرکت هنزا در تولید مبلمان بتنی از بتن الیافی استفاده می کند که مقاومتی دوچندان بتن معمولی دارد و همچنین دوام و ماندگاری آن بالاتر است.

البته بتن الیافی دارای ویژگی ها و خواص بسیار بیشتری می باشد که برای آشنایی با آن می توانید به مقاله های هنزا در رابطه با بتن الیافی مراجعه کنید و در این جا بیشتر از این به آن نمی پردازیم. بنابراین مبلمان بتنی هنزا، ساخته شده از بتن الیافی می باشد نه بتن معمولی. به همین جهت قابلیت پذیرفتن طراحی های پیچیده تر و زیباتر را دارا می باشد.

نکته ای که در قالب گیری برای ساخت مبلمان بتنی لازم است مورد توجه قرار گیرد این است که سطوح قالب کاملا ضد آب باشند تا به این ترتیب از نفوذ رطوبت به سازه مبلمان بتنی جلوگیری به عمل آید. چرا که رطوبت می تواند باعث شود که به تدریج سازه مبلمان بتنی دچار فرسایش شده و از هم بپاشد یا ترک برداشته و سست گردد.

همچنین اگر فورم و ساخت قالب از هم جدا باشد و قالب چند تکه باشد، لازم است که گوشه های داخلی آن را به مهر و موم پر کنیم. این عمل نیز کمک می کند که مواد خارجی غیر از بتن الیافی که ماده اصلی سازنده مبلمان بتنی است، به داخل آن نفوذ نکند. و همه این احتیاط ها و مراقبت ها که با تجربه به دست آمده است به این دلیل است که محصول نهایی تولیدی، محصولی باشد که از هت هنری، زیبا و از جهت مکانیکی پر قدرت باشد.

همین موارد سبب شده که تیم تولیدی هنزا مبلمان بتنی را علاوه بر مصارف داخل ساختمان و آپارتمان، برای مصارف شهری و محیط های آزاد نیز طراحی کرده و بسازد. چون به ترتیبی که در نوشته “مبلمان بتنی برای فضاهای سبز شهری” اشاره کردیم، مبلمان بتنی اختصاصی به فضاهای سربسته ندارد. و به دلیل آنکه می تواند در برابر باد و باران و آفتاب دوام داشته باشد، بنابراین مهندسان دکوراسیون شهری از آن به عنوان یک گزینه دارای اولویت استفاده می کنند.

شما نیز برای آنکه نمونه کارهای انجام شده مبلمان بتنی هنزا را ببینید می توانید به صفحه محصولات هنزا مراجعه نمایید و اگر خود، خواستار استفاده از آن هستید، می توانید آن را با مشاوران ما در هنزا در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *