در مقالات قبلی در این باره گفتگو کردیم که برای آنکه بخواهیم نمای یک ساختمان را با بتن اکسپوز پوشش دهیم هم می توان از بتن اکسپوز به صورت پنل های از پیش درست شده استفاده کرد و هم آنکه در محل مورد نظر بر روی دیوار مربوطه قالب هایی در ابعاد از پیش مشخص شده کار گذاشت و درون قالب ها بتن ریزی کرد تا آنکه خشک شوند و نمای مورد انتظار را به ما تحویل دهند.

اما در قدم بعدی صحبت به نحوه نصب پنل های پیش ساخته رسید که در این قدم از دو شیوه روش تر و روش خشک صحبت شد. هر کدام از این شیوه ها مزایا و ویژگی های خاص خود را دارند. ابندا از روش تر صحبت کردیم که در آن با استفاده از دوغاب، پنل های بتن اکسپوز به دیوار مورد نظر متصل می شوند، اما در اینجا قصد داریم از روش خشک در نصب بتن اکسپوز سخن بگوییم.

روش های مکانیکی نصب بتن اکسپوز چیست؟

انواع روش های خشک در نصب بتن اکسپوز

  1. در این روش از نبشی فلزی و پیچ برای اتصال پنل بتن اکسپوز به دیوار استفاده می شود که در مقاله “روش نصب خشک در نصب بتن اکسپوز” به طور مفصل به آن پرداخته ایم.
  2. در این روش ابتدا دیوار زیرین را زیرسازی فلزری کرده و سپس با چسب های مربوطه مانند چسب مگا استون پنل های بتن اکسپوز را به زیرسازی فلزی متصل می کنیم. این چشب ها قدرت زیادی دارند و به خوبی می توانند سبب اتصال پنل های بتن اکسپوز به دیوار شوند.
  3. روش دیگر آن است که دیواری که قبلا با آجر یا سنگ یا دیگر مصالح پوشش داده شده است نازک کاری شود و محل هایی برای پیچ کاری بر روی آن ها در نظر گرفته شود تا آنکه بتوانیم تایل های بتن اکسپوز را که در قسمت پشت آن ها محل ها نصب پیچ کار گذاشته شده است را با اتصال پیچ به این دیوارهای نازک کاری شده متصل کنیم.
  4. این روش نیز مانند روش قبلی است از این جهت که می تواند بر روی نمای ساختمانی که از پیش ساخته شده، بتن اکسپوز را اجرا نمود. اما در اینجا به جای استفاده از پیچ از چسب کاشی برای اتصال تایل های بتن اکسپوز به دیوار استفاده می شود. البته در این روش نیز در اول باید دیوار و نمای قبلی که می تواند با هر متریالی پوشش داده شده باشد، نازک کاری و زیرسازی گردد.

این شیوه را می توان بر روی دیوارهایی که قبلا دارای نمای دیگری هستند ولی مالکان ساختمان قصد تغییر نما را دارند و می خواهند از پنل های این محصول برای پوشش نما استفاده کنند به کار گرفت. بدون اینکه نیازی به تخریب دیوار به طور کلی باشد. تنها با انجام عملیات نازک کاری این افراد قادر خواهند بود که نمای بتن اکسپوز را بر روی نمای قبلی ساختمان جایگزین کنند و این از جمله مزیت های بتن اکسپوز است که به راحتی می تواند بر روی نمای قبلی بنشیند.

اگر بخواهید که بر روی نمای قبلی ساختمان خود نمای بتن اکسپوز را جایگزین کنید، لازم است ابتدا مشورت با متخصصان این امر در هنزا انجام دهید و سپس با توجه به نمونه های معرفی شده در صفحه بتن اکسپوز هنزا دست به انتخاب بزنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *