سوالی اساسی که در رابطه با هر یک از مصالح ساختمانی و از جمله جی اف آر سی / جی آر سی می توان طرح کرد و حتی لازم است که مطرح شود این است که چه فرآیندی باعث تولید آن مصالح ساختمانی شده است. درباره جی اف آر سی / جی آر سی که یک نوع بتن الیافی است که در واقع ترکیبی از بتن و الیاف شیشه یا فایبر گلاس می باشد نیز همین سوال قابل طرح است که ما در مقاله “چرا جی اف آر سی / جی آر سی تولید شد؟” به آن پرداختیم.

دلایل مختلفی را می توان طرح کرد که چگونه جی اف آر سی / جی آر سی تولیدش شروع شد و چگونه تولید آن رو به افزایش یافت و چه مزایا و امتیازاتی باعث گسترده شدن آن گردید. اما یکی از مهم ترین این مزایا که می توان در رابطه با توسعه جی اف آر سی / جی آر سی مطرح کرد، بحث انعطاف پذیری و قابلیت طراحی آن است که در نوشته “طراحی حرفه ای با جی اف آر سی / جی آر سی” به آن پرداختیم.

دوام و طول عمر جی اف آر سی / جی آر سی

همانطور که قبلا بیان شد یکی دیگر از دلایلی که سبب استقبال فراوان از نماهای جی اف آر سی / جی آر سی شده است این است که با افزایش میزان ساخت و سازها در سراسر جهان و همچنین در کشور ما، سبب شده که مالکان و صاحبان ساختمان ها به تنوع و استفاده از نماهای مختلف گرویده اند. همین امر باعث گردیده تا آن هایی که ویژه پسند هستند و به دنبال آن هستند که ساختمانی خاص داشته باشند، به فکر استفاده از جی اف آر سی / جی آر سی افتاده اند.

به علاوه می دانیم که تولید، نصب و اجرای بتن های جی اف آر سی / جی آر سی به دلیل سبکی و سهولتی که در اجرا دارند باعث می شود که نماکاری توسط بتن جی اف آر سی / جی آر سی از لحاظ اقتصادی نیز به صرفه باشد.

در این نوشته قصد داریم به یکی دیگر از خواص جی اف آر سی / جی آر سی بپردازیم که آن نیز جزو همان دسته خصوصیاتی است که توانسته در جذب مخاطب کارگر افتد که در واقع بحث دوام جی اف آر سی / جی آر سی است. همانطور که می دانید هر سازنده ای می خواهد که سازه اش بتواند در دراز مدت استحکام داشته باشد و عمری طولانی را سپری کند.

یکی از عواملی که باعث می شود طول عمر یک مصالح ساختمانی کاهش یابد عوامل بیرونی است. عواملی مانند باران، باد، طوفان و همچنین زلزله می توانند باعث تخریب یک ساختمان و یا مصالح ساختمانی به کار رفته در آن شوند. ولی توجه داشته باشید که این حساسیت در مورد نمای ساختمان بیشتر است.

چون نمای ساختمان هم بیشتر در معرض عوامل بیرونی مخرب قرار دارد و هم اینکه اگر بخش از آن هم دچار آسیب شود می تواند به کلی زیبایی نما را از بین ببرد. همین امر از جمله ویژگی ها و عوامل مثبت استفاده از جی اف آر سی / جی آر سی در نمای ساختمان است چرا که جی اف آر سی / جی آر سی به خوبی در برابر عوامل بیرونی از خود مقاومت نشان داده و دارای طول عمری زیاد می باشد.

همچنین کارشناسان ما در هنزا می توانند در این زمینه راهنمایی و اطلاعات بیشتری به شما ارائه دهند و علاوه بر آن صفحه جی اف آر سی / جی آر سی هنزا می تواند نمونه هایی از پروژه های اجرایی با جی اف آر سی / جی آر سی را به نمایش بگذارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *