درست است که در مقاله “بتن الیافی، گزینه اول شما” بیان شد که بتن الیافی دارای خصوصیاتی است که آن را به یکی از برترین مصالح ساختمانی برای ساخت و ساز مبدل کرده است. به خصوص اگر نیاز به مصالحی مقاوم، شکل پذیر و دارای طول عمر زیاد برای نماکاری ساختمان خود هستید، بتن الیافی حتما جزو گزینه های برتر می باشد.

اما آگاهی و اطلاع بیشتر نسبت به این محصول می تواند به شما تسلط و اطمینان بیشتری در انتخاب بدهد. اگر شما با نحوه تولید و ساخت بتن الیافی آشنا باشید و همچنین بتوانید یک شمای کلی از مزیت ها و ویژگی های بتن الیافی نسبت به سایر مصالح ساختمانی هم عرض آن داشته باشید، در آن صورت می توانید با آسودگی خاطر بیشتری به انتخاب محصول خود دست بزنید.

جنس های مختلف الیاف به کار رفته در بتن الیافی

و می توانید بین نیاز واقعی خود و مصالحی که انتخاب می کنید تناسب بیشتری برقرار کنید که هم بتواند نیازهای شما را در آن بخشی از ساختمان که قصد به کار گرفتن آن محصول را دارید، برآورده کند و هم انتخابی به صرفه داشته باشید. چرا که ممکن است گاهی شما با صرف هزینه های گزاف دست به انتخاب یک مصالح ساختمانی بزنید که نیازهای مقاومتی و زیبایی شناختی شما را برآورده کند ولی می توانستید، همان نتیجه را با استفاده از مصالحی ارزان تر به دست آورید. که بتن الیافی در این زمینه بسیار راهگشا خواهد بود.

یکی از سوالات مرسومی که درباره بتن الیافی پیش می آید این است که جنس این الیاف از چیست؟ و آیا همه الیاف به کار رفته در بتن الیافی از یک جنس خاص باید باشد یا می توان از متریال مختلفی برای این منظور استفاده کرد؟ جواب این است که تحقیقات بر روی جنس الیاف همچنان ادامه دارد و با وجود اینکه پنل های بتن الیافی موجود معمولا از چند جنس خاص تولید می شوند، اما هنوز محققان مشغول پژوهش در این زمینه هستند تا بتوانند بتن الیافی با کیفیت بهتر تولید کنند.

بتن الیافی که امروزه در صنعت ساختمان به کار می روند بیشتر ساخته شده از چند جنس می باشند که عبارتند از؛ الیاف فولادی، الیاف شیشه، الیاف پلی استر، الیاف پلیمری، الیاف پلاستیکی و … . که در این میان الیاف قولادی و الیاف شیشه کاربرد بیشتری دارند. که به بتن الیافی ایجاد شده توسط الیاف شیشه (فایبر گلاس) جی اف آر سی GFRC گفته می شود. که می توانید برای آنکه با برخی از نماهای انجام شده توسط این محصول توسط تیم هنزا آشنا شوید به صفحه جی اف آر سی GFRC هنزا مراجعه نمایید.

البته همانطور که پیش از این نیز بیان کردیم، هر یک از این الیاف خاصیت ویژه ای را به بتن الیافی تولید شده توسط آن القا می کند. که برای آنکه بتوانید با ویژگی های خاص بتن الیافی تولید شده توسط هر یک از این الیاف آشنا شوید می توانید با کارشناسان و متخصصان ما در شرکت گام آبی فردا مشورت کنید و انتخابی داشته باشید که با نیازهای ساختمانی شما تناسب بیشتری داشته باشد.

اما چنانچه بیان شد کار تحقیق بر روی پیشرفت الیاف ادامه دارد و به دنبال کشف یا تولید الیافی هستند که بتوانند با کمک آن بتن الیافی با کیفیت و مقاومت و کارآیی بالاتری تولید کنند. که محققان هنزا در این راستا در کشور ما پیشگام هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *