در نوشته قبلی با نام “جایگاه مبلمان بتنی در معماری شهری” سعی کردیم نگاه خود را صرفا به کارکردهای جزئی و محدود مبلمان بتنی معطوف نکنیم، بلکه بتوانیم با دیدی گسترده آن را تماشا کنیم تا به این ترتیب قدرت داوری ما نسبت به بازدهی آن بالاتر رود. یعنی هر چقدر که یتوانیم تمام کاربردهای یک محصول را دقیق تر و بهتر مشاهده نمایید، می توانید ارزیابی دقیق تر و مطمئن تری در رابطه با آن داشته باشید.

ما نیز سعی می کنیم از منظرهای گوناگون به مشاهده ماجرای پیشرفت مبلمان بتنی بنشینیم تا به این ترتیب نگاهمان نسبت به آن تک بعدی نباشد. به عنوان مثال در این نوشته سعی ما بر زاویه زیبایی سنجی است. یعنی می خواهیم ببینیم که از جهت زیبایی شناختی چگونه می توان مبلمان بتنی را مورد سنجش قرار داد.

به کار گیری سنگدانه در مبلمان بتنی

همانطور که قبلا در بحث بتن اکسپوز و کفسازی بتنی و مبلمان بتنی بیان کردیم، یکی از قابلیت های بتن این است که وقتی قرار است رویه کار باشد، می توان آن را با سنگدانه های ریز و رنگی تلفیق کرد و این کار به زیبایی سطحی کار می تواند کمک کند. البته ضرورتی ندارد و بستگی به خواست و میل صاحبان کار یا طراحان و هماهنگی با دیگر عناصر محیطی دارد. اما در مورد مبلمان بتنی هم می توان از همین قابلیت استفاده کرد.

یعنی شما وقتی می خواهید یک میز بسازید و می خواهید که مبلمان بتنی داشته باشید می توانید برای ساخت آن از ترکیب بتن و سنگدانه های رنگی استفاده کنید. به این منظور است که می توانید یک سطح خاص و منحصر به فرد برای مبلمان بتنی خود انتخاب کنید که باعث ارتقای کیفیت و مرغوبیت آن می شود.

علاوه بر آن وجود این سنگدانه ها در مبلمان بتنی سبب می شود که میز شما که یکی از اجزای مبلمان بتنی ای است که ممکن است شما برای خانه خود در نظر گرفته باشید، سبک تر شده و دارای حرارت بیشتری باشد. علاوه بر آن ها این نوع سنگدانه ها مبلمان بتنی را در برابر صدا نیز عایق می کند و تا حدی می تواند صدا را به خود جذب کند.

برای آنکه بتوانید هم از این ویژگی های سنگدانه های رنگی و تزئینی بهره مند شوید که در بالا اشاره شد و همچنین علاوه بر آن نقطه نظرات زیست محیطی را نیز لحاظ کنید، می توانید از آن دسته از سنگدانه ها در ترکیب بتنی که برای ساخت مبلمان بتنی در نظر گرفتید استفاده کنیم که قابل بازیافت باشند. به این ترتیب که از مواد بازیافتی قابل تهیه و به دست آوردن باشند.

به این ترتیب کمکی نیز به حفظ بافتار و ساختار محیط زیست می شود که برخی از موادی که در طبیعت ممکن است آسیب زننده باشد بتواند به عنوان مواد اولیه در ساخت مبلمان بتنی با زیبایی تام و تمام و جذابیت های ظاهری به کار گرفته شود.

شما هم می توانید ایده های خود را در زمینه بالا رفتن زیبایی مبلمان بتنی با طراحان و سازندگان این محصول، به خصوص مشاوران و کارشناسان ما در هنزا در میان بگذارید و به این ترتیب بتوانید سهمی در ارتقای ابعاد زیبایی شناختی این محصول داشته باشید. همانطور که قابلیت مشاهده آن در صفحه مبلمان بتنی هنزا فراهم گردیده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *