تک مزیتی بودن در دنیای رقابتی امروز دیگر یک اولویت به حساب نمی آید، چرا که با وجود فاکتورهای مختلفی که باعث رشد محصولات از ابعاد گوناگون شده است، امروزه مشتریان و مصرف کنندگان به سمت بهره برداری از آن دسته محصولات و تولیدات می روند که بتواند نیارهای ما را در جنبه های متفاوت و ابعاد مختلف برآورده سازد. پس ریشه استقبال از یک محصول خاص مانند بتن اکسپوز را باید در همین نکته جستجو کرد.

منظور ما از اینکه رمز پیشرفت بتن اکسپوز چند بعدی بودن آن است در این نکته است که امروزه افرادی که در کار ساخت و ساز فعالیت می کنند به دنبال بهره مندی از مصالح ساختانی ای هستند که هم بتواند مقاومت کافی داشته باشد که بتن اکسپوز از جهت این خصوصیت سرآمد است. علاوه بر آن همچنین طول عمر و ماندگاری از نکات حساسیت بر انگیزی است که مورد علاقه هر کسی است که قصد خرید یا ساخت ساختمانی را دارد.

چرا که طول عمر پایین یک مصالح ساختمانی باعث می شود مالک آن ساختمان به دنبال بازسازی و تعمیر و یا اصلاح کیفیت مصالح ساختمانی برآید که هر کدام از این ها می تواند هزینه زیادی را متوجه مالک ساختمان گرداند. بنابراین بتن اکسپوز که طول عمر بالایی دارد از لحاظ اقتصادی هم می تواند به نفع مالکان ساختمانی عمل کند.

بتن اکسپوز و تنوع خصوصیات

اما تنها جنبه مقرون به صرفه بودن بتن اکسپوز به خاطر ماندگاری بالای آن نیست. بلکه همانطور که می دانید تهیه مواد اولیه و مراحل ساخت و همچنین در دسترس بودن این مواد برای تولید بتن اکسپوز هر کدام می تواند به اندازه کافی در بالا رفتن یا پایین آمدن هزینه های تمام شده یک سازه موثر باشد. و به دلیل آنکه اجزای اصلی سازنده بتن اکسپوز (یعنی سیمان، ماسه و شن و ریزدانه ها و آب) جزو موادی هستند که هزینه های چندانی را تحمیل نمی کنند و علاوه بر آن به وفور در طبیعت یافت می شوند، پس به جهت اقتصادی مقرون به صرفه است.

زیبایی بتن اکسپوز نیز از جمله فاکتورهایی است که نباید از آن غافل شد. بنا بر اینکه هنر امروزه به ابعاد مختلف زندگی ما نفوذ کرده و تنها محکم بودن و مقاوم بودن یک سازه برای ما کفایت نمی کند بلکه در کنار آن زیبایی سطحی و ظاهری نیز دارای اهمیت است. که به همین جهت بتن اکسپوز با توجه به سطح صاف و صیقلی ای که دارد توانسته اند این مراحل را با هم کنار هم داشته باشد. همه این موارد را باید جزو آن دسته خصوصیاتی دانست که بتن اکسپوز توانسته در خود جمع کند.

پس اگر بخواهیم در بین مصالح ساختمانی مختلفی که برای پوشش نمای ساختان ها و همچنین دیوارپوش های داخلی ساختمان به کار می رود به چند نمونه برتر که جامع همه صفات و ویژگی های برتر است اشاره کنیم، حتمان بتن اکسپوز را باید یکی از آن چند نمونه برار به حساب آورد. به همین دلیل ما در مقاله “بتن اکسپوز محل تلاقی ویژگی های مختلف” گفتیم که بتن اکسپوز را می توان نقطه تلاقی خصوصیات گوناگونی به حساب آورد که هر تولید کننده یا سازنده ساختمانی آن را نیاز دارد.

همچنین شما لازم است این دقت را به خرج دهید که با مشاهده صفحه بتن اکسپوز هنزا نمونه های اجرا شده عالی بتن اکسپوز را مشاهده کنید و پرسش های خود را در این زمینه با متخصصان ما در هنزا در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *