چنانچه پیش از این بیان شد، بتن اکسپوز به آن دسته از بتن هایی گفته می شود که با حفظ ترکیب اصلی دارای افزودنی هایی است که باعث می شود بتوان از این محصول در نمای ساختمان ها بهره برد. به همین جهت گفته می شود که “بتن اکسپوز، نیاز معماران را برآورده می کند“.

اما به ترتیبی که در مقاله “حساسیت بیشتر در تولید بتن اکسپوز نسبت به بتن معمولی” نیز بیان شد، باید در مرحله اختلاط و تولید بتن اکسپوز بعضی استانداردها و نکات لازم را رعایت کرد تا محصول نهایی قابل استفاده در نماهای بیرونی ساختمان و همچنین نمای دیوارهای داخلی ساختمان باشد. از جمله این حساسیت ها افزودن موادی جهت چسبندگی و تراکم بیشتر بتن اکسپوز و جلا دادن و صیقلی کردن سطح آن می باشد.

بتن اکسپوز را به رنگ دلخواه رنگ آمیزی کنید

بتن از جمله مصالح ساختمانی است که به دلیل ترکیب آن از سیمان، ریزدانه ها (شامل شن و ماسه) و آب، محصولی بسیار محکم و با استحکام ایجاد می کند که به همین دلیل کاربردهای بسیار زیادی در انواع ساخت و سازها دارد، از به کار گرفتن آن در کف و سقف ساختمان ها، تا دیوارها و سون ها. به علاوه شکل جدید آن که بتن اکسپوز می باشد در نمای بیرونی ساختمان ها و سازه ها مانند پل ها، زیرگذرها، تونل ها، سدها، کفپوش محوطه های بیرونی و کناره استخرها به کار گرفته می شود.

اما در کنار تمام این کاربردهای گوناگون بتن اکسپوز یکی از مواردی که کمتر به چشم آمده است ولی بسیار ناب و زیباست، استفاده از بتن اکسپوز به جهت دکوراسیون و تزئینات فضای داخلی خانه و آپارتمان محل کار یا زندگی می باشد. همین مساله سبب شده که بتن را در صنعت ساخت و ساز به عنوان یک محصول همه کاره بشناسند که از کارکردهای استحکامی و مقاومتی گرفته تا گارگردهای تزئینی و زیباسازی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

پنل های بتن اکسپوز چنانچه در صفحه بتن اکسپوز هنزا نیز قابل مشاهده است، می تواند در طرح و بافت های مختلف تولید شود که قابل انطباق با سطوح مختلف ساختمان و همچنین دکوراسیون مختلف ساختمان و محیط زندگی یا محل کار شما می باشد.

اما قابلیت زیباسازی بتن اکسپوز منحصر به بافت پذیری و طرح پذیری آن نیست، بلکه می توانید بتن اکسپوز را با خیال راحت به رنگ دلخواه خود رنگ آمیزی کنید بدون اینکه نگران از بین رفتن رنگ بر روی آن در طول زمان های مدید باشید.

چنانچه در مباحث طراحی دکوراسیون داخلی مطرح است یکی از عمده ترین فاکتورهایی که می تواند فضا و احساس متفاوتی به محیط زندگی یا کار شما ببخشد، رنگ ها هستند. که اگر نگاه حرفه ای نسبت به آن داشته باشید و رنگ های مناسب در انتخاب اشیای مختلف موجود در محیط و همچنین رنگ مبلمان و دیوارها رعایت شود، می تواند با کمترین هزینه فضایی خاص و رویایی را به فضای اتاق ببخشد که کاملا متناسب با هدف گذاری محیط مورد نظر باشد. که بتن اکسپوز چنین ظزفیتی را داراست.

یعنی در اتاق های پذیرایی رنگ های گرم، در اتاق کار رنگ های پر هیجان و در اتاق خواب رنگ های آرامش بخش به کار گرفته شود. و چنانچه گفته شد، بتن اکسپوز از این قابلیت برخوردار است که به رنگ دلخواه شما رنگ آمیزی شود. همچنین در صورتی که پس از مدتی قصد تغییر طراحی دکوراسیون خود را داشته باشید، می توانید بتن اکسپوز را به رنگ جدید رنگ آمیزی کنید. در این باره می توانید بیشتر با مشاوران و کارشناسان تولید بتن اکسپوز هنزا مشورت کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *