در مقالاتی که در زمینه موضوع بتن الیافی در رابطه با معرفی مصالح ساختمانی هنزا توسط کارشناسان و متخصصان هنزا به شما ارائه گردید، بیان کردیم که ابعاد مختلفی را در رابطه با معرفی بتن الیافی می توان مورد بررسی و نظارت قرار داد. یکی از این ابعاد این است که میزان اضافه نمودن الیاف به بتن الیافی آیا محدودیتی دارد یا اینکه هر چه میزان افزودن الیاف بیشتر باشد، به محصولی قویتر و منعطف تر و طرح پذیرتر دست پیدا خواهیم کرد؟

برای دست یافتن به پاسخ این پرسش ها لازم به انجام تحقیقات، آزمایش ها و تست های مختلفی است که هر کدام از این تست ها در محیط ها و شرایط آزمایشگاهی مختلفی می تواند بتن الیافی را مورد بررسی قرار دهد. کارشناسان هنزا و محققان آن نیز با بهره مندی از بهترین و پیشرفته ترین تجهیزات آزمایشگاهی، این آزمایش ها را در حد استانداردهای بین المللی بر روی بتن الیافی هنزا انجام داده اند و نتیجه آزمایشات را با انواع این محصول که امروزه در جهان تولید می شود، مقایسه کرده اند.

بتن الیافی را در ابعاد مختلف بررسی کنید

حاصل این آزمایشات به ما نشان داده است که بتن الیافی تولیدی هنزا توانسته قدم بزرگی در راستای خودکفایی ملی در زمینه این محصول ساختمانی بر دارد و کیفیت و مرغوبیت بتن الیافی تولید هنزا می تواند به راحتی با نمونه های خارجی این محصول برابری و رقابت کند. به همین دلیل است که می گویمم امروز افرادی که خواستار ساخت خانه ها یا بناهایی بسیار لوکس و مجلل هستند، نیازی به سفارش این محصول از کشورهای خارجی ندارند. بلکه هنزا می تواند نیازهای آن ها را به خوبی تامین کند.

بنابر آنچه گفته شد، آزمایش ها و تست هایی که بر روی بتن الیافی انجام شده این نتیجه را به دست داد که اینگونه نیست که برای ساخت یک بتن قدرتمند هر چه قدر که بخواهیم بتوانیم به آن الیاف اضافه کنیم. ور در این مسئله تفاوتی وجود ندارد که بتن الیافی مورد نظر از چه الیافی استفاده کرده است. الیاف شیشه، الیاف فولادی، الیاف کربنی، الیاف پلیمری، الیاف نایلونی، الیاف پلی استر یا غیره. به هر حال برای هر یک از این انواع بتن الیافی محدودیتی در زمینه میزان استفاده از الیاف وجود دارد.

اما این محدودیت را باید در این راستا در نظر گرفت که از حدی به بعد اضاف کردن الیاف می تواند مقدار بتن را در ترکیب تنب الیافی کاهش دهد و از طرفی باعث از دست دادن برخی خصوصیات ضروری بتن الیافی گردد. برای آنکه بدانیم چه نسبتی از الیاف است که می تواند بتن الیافی را در حالت بهینه نگه دارد، لازم است که به مقاله “درصد بهینه وجود الیاف در بتن الیافی” مراجعه نماییم.

و بهره مندی از بتن الیافی ای که توانسته باشد خصوصیات فوق را در حد اعلا رعایت کرده باشد می تواند ما را به نماهایی زیبا واصل کند که هر مالک ساختمانی خواستار آن است که از چنان نمایی ساختمانش برخوردار باشد. در رابطه با این مسئله توصیه ما به شما مطالعه نوشته “نماهای عالی و زیبا با بتن الیافی” می باشد.

صفحه جی اف آر سی GFRC هنزا یکی از بهترین مثال ها برای معرفی بتن الیافی است و همچنین شیوه های کاربردی این محصول را در تماس با متخصصان هنزا بهتر می توانید دنبال کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *