یکی از مهم ترین نکاتی که باید درباره یک سازه در نظر گرفت، این است که بتواند در محیط ها و محوطه های مختلف دوام و ماندگاری بالایی از خود نشان دهد. کفسازی بتنی به دلیل آن که بر روی سطح اجرا می شود در معرض گرما و سرمایی است که در فصول مختلف سال به آن تحمیل می شود. بنابراین کفسازی بتنی دچار انقباض و انبساز می شود و اگر از پیش فکری برای این پدیده نشود، این اتفاق می تواند منجر به این شود که پنل های کفسازی بتنی شکسته شود و یا ترک بردارند.

در نوشته “محافظت از کفسازی بتنی در برابر انقباض و انبساط” راجع به چگونگی مهار این پدیده توسط مفصل ها و شیارهایی که در آن قرار می دهیم، صحبت کردیم. وقتی که کفسازی بتنی سخت می شود و رطوبت خود را از دست می دهد، مفصل ها را باید به وسیله بتونه یا چسب های مخصوص به طور کامل پوشش داد و همانطور که پیش از این اشاره شد، این عمل مانع نفوذ هر مایع یا شیء خارجی به داخل منفذ شیارها و مفصل ها می شود.

باز کردن سطح کفسازی بتنی برای تردد

همچنین کفسازی بتنی قابلیت این را دارد که ترافیک از روی آن عبور و مرور کند البته این اتفاق برای وقتی مناسب است که مدت زمانی از اجرای این سازه گذشته باشد و اصطلاحا دوره درمان آن طی شده باشد. و به صورت تستی و آزمایشی وسایل نقلیه از روی کفسازی بتنی عبور داده شوند که ببینند به مقاومت مورد نظر دست یافته است.

اما بلافاصله قبل از آنکه کفسازی بتنی انجام شده بر روی یک سطح قابلیت تردد پیدا کند و به افراد یا وسایل نقلیه اجازه عبور و مرور از روی آن داده شود، باید که شانه های آن به تمامی اجرا شود و خود سطح اجرا شده کاملا تمیز شود. که می توانید نمونه های چنین محصولی را در صفحه کفسازی بتنی هنزا مشاهده نمایید. به علاوه می توان از طریق راه های ارتباطی با متخصصان ما در هنزا نیز تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *