پس از آنکه توضیح داده شد که ایران GFRC / ایران GRC را به دو روش پیش مخلوط یا اسپری می تواند تولید کرد و پس از مرحله اختلاط، چنانچه در مقاله “عمل آوری ایران GFRC / ایرانGRC” بیان شد نوبت به آب گیری از آن و خشک شدن آن می رسد. که مر حله ای حساس جهت جلوگیری از ترک برداشتن بتن می باشد.

سپس به بررسی برخی خواص ایران GFRC / ایران GRC و مقایسه آن با بتن معمولی پرداختیم که همانطور که با مطالعه نوشته “تراکم نسبی ایران GFRC / ایران GRC” خواهید دید، یکی از عمده ترین این خصوصیات تراکم نسبی است که در این بتن نسبت به بتن معمولی افزایش چندانی ندارد ولی به دلیل وجود الیاف و بالا بودن مقاومت آن، می توان پنل های سبک تری از ایران GFRC / ایران GRC تولید کرد.

انعطاف پذیری و کنترل ترک در ایران GFRC / ایران GRC

در این نوشته به دو خصوصیت دیگر این محصول خواهیم پرداخت که یکی از آن ها مقاومت کششی است. یعنی میزان تحمل ایران GFRC / ایران GRC نسبت به نیروهای کششی که به آن وارد می شود. وجود الیاف شیشه یا قایبر گلاس باعث می شود که مقاومت کششی ایران GFRC / ایران GRC بیشتر از بتن معمولی باشد. که این به معنی شکنندگی کمتر آن می باشد. در واقع مقاومت کششی بالاتر به معنای تردی کمتر مصالح ساختمانی می باشد.

خصوصیت دیگری که باید به آن توجه شود، انعطاف پذیری و شکل پذیری ایران GFRC / ایران GRC است. یعنی وجود الیاف باعث می شود بتوان طرح های مختلفی را با این بتن اجرا کرد. به علاوه کنترل ترک های روی بتن نیز از دیگر خواص این محصول است که علاوه بر وجود الیاف شیشه، وجود پلیمر در ترکیب این محصول نیز به این خواص کمک می کند.

پلیمر از جمله افزودنی هایی است که خواص انعطاف پذیری و کنترل ترک را در این محصول به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. برای آشنایی با دیگر ویژگی های این بتن می توانید با مشاوران هنزا مشورت نمایید و یا به صفحه ایران GFRC / ایران GRC هنزا سری بزنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *