برای معرفی دال بتنی بحث را از اینجا شروع کردیم که این محصول، سازه ای پیش ساخته و مدرن است که به عنوان یک محصول جدید در ساخت و سازها به کار می رود که بازدهی و راندمان بیشتری نسبت به نمونه های قبلی خود دارد. در واقع می توان دال بتنی را به عنوان ورقه هایی از بتن شناخت که در محل مورد نظر به کار گرفته می شوند. علاوه بر آن از لحاظ مصرف انرژی نیز به صرف تر است و به این منظور می توانید به مقاله “دال بتنی بهینه در محافظت از گرما” مراجعه نمایید.

اما باید توجه داشت که دال بتنی به یک شکل و در یک نوع نیست بلکه دارای گونه های متفاوتی است که دلیل این تولید متنوع از سوی سازندگان این است که هر نوعی از این سازه متناسب با محلی ویژه و منطقه آب و هوایی خاصی است که ممکن است بقیه انواع تولید شده نسبت به آن محدوده و محیط خاص مناسب نباشند. و همین امر دقت لازم را در انتخاب دال بتنی متناسب با محل پروژه عمرانی از سوی سازندگان دارای اهمیت ویژه ای می کند.

دال بتنی معلق

در این نوشته به یکی از این موارد می پردازیم که دال بتنی معلق می باشد. دال بتنی معلق در محل شکل گرفته و ریخته می شود و این کار با قالب های قابل برداشت و یا غیر قابل بارگذاری و یا قالب های دائمی که بخشی از آرماتور را تشکیل می دهند صورت می گیرد.

بنابراین برای تولید دال بتنی معلق نیاز به قالب گذاری های دقیقی داریم که این قالب ها را می توان از دو نوع مختلف انتخاب کرد. یا اینکه قابلیت این را دارند که بعد از انجام کار برداشته شوند و یا اینکه به عنوان بخشی دائم از سازه همچنان حضور داشته باشند و کار تقویت سازه را بر عهده داشته باشند.

برای آنکه بتوانید دقیق تر به این مسئله ورود کنید بهتر است با متخصصان ما در هنزا در ارتباط باشید و علاوه بر آن مراجعه به صفحه دال بتنی هنزا برای این منظور مفید است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *