در مباحثی که راجع به مبلمان بتنی مطرح کردیم، بیان شد که یکی از موضوعات اساسی اس که در این رابطه قابل طرح و بررسی است، موضوع تعمیر مبلمان بتنی است. از آنجا که این محصول، سازه ای است که علاوه بر کاربردی بودن، جنبه تزئینی و زیبایی بخشی نیز دارد، به همین جهت اگر آسیبی به آن برسد، فرآیند ترمیم و مرمت آن از اهمیت ویژه ای برخوردار می شود.

در نوشته “ترمیم مبلمان بتنی با دوغاب” به همین موضوع پرداختیم که در صورتی که بخشی از مبلمان بتنی دچار ضربه یا خراش شود و یا در اثر عوامل محیطی یا نور ماورای بنفش، دچار رنگ پریدگی شود، می توان با استفاده از سیلر یا بتونه رنگ، آن را به شکل اولش درآورد. سیلر باعث می شود که این سازه در برابر اشعه های ماورای بنفش بتواند به خوبی از خود محافظت کند.

استفاده از سیلر جهت محافظت از مبلمان بتنی

سیلر مورد استفاده جهت حفاظت مبلمان بتنی یک سیالی است که در منافذ این سازه نفوذ کرده و باعث افزایش تراکم ذرات آن می شود، که این به معنای آن است که سطح این سازه سخت تر شده و بتن دارای خلل و فرج کمتری خواهد بود. و این امر به معنی نفوذ کم تر آب و رطوبت به داخل مبلمان بتنی خواهد بود. که همانطور که می دانید نفوذ آب به درون یک سازه بتنی می تواند به راحتی آن را سست کرده و ضعیف کند. علاوه بر آنکه به زیبایی سطحی آن نیز آسیب می زند.

و به دلیل آنکه این سیلر ساختار شیمیایی سطح مبلمان بتنی را تغییر می دهد، دیگر خبری از ورقه ورقه، یا پوسته پوسته شدن سطح این سازه نخواهد بود. در حالکه تاثیری بر روی ظاهر مبلمان بتنی نخواهد داشت. و از جهت رنگ و زیبایی ظاهری تغییری در آن ایجاد نمی کند.

به شما توصیه می شود که برای محافظت از مبلمان بتنی خود به مشورت کارشناسان هنزا از سیلر استفاده کنید و همچنین می توانید تولیدات هنزا در این زمینه را در صفحه محصولات هنزا مشاهده نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *