برای انجام هر عملیاتی چه در زمینه ساخت و ساز و چه در دیگر عملیات ها و فرآیندها، باید دانست که برای کنترل بهتر آن عملیات و افزایش بازدهی آن، عملیات را به سه مرحله پیش از اجرا، اجرا و پس از اجرا تقسیم کرد. در این صورت می توانیم برای چنین عملیاتی کنترل بهتری را فراهم آوریم. به عنوان نموه کفسازی بتنی را در نظر بگیرید. در مورد کفسازی بتنی نیز وضعیت به همین شکل خواهد بود.

یعنی ما یک سری فعالیت های پیش از اجرای کفسازی بتنی داریم که مربوط است به کارهایی که برای مهیا کردن بستر زیرین کفسازی بتنی باید انجام داد که تاثیر بسزایی در کیفیت نهایی پروژه هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ استحکام خواهد داشت. که درباره کارهایی که در این مرحله لازم است مورد توجه قار داده شود و انجام پذیرد در نوشته “اهمیت زیرسازی در عملیات کفسازی بتنی” گفتگو نمودیم و در حدی که مقاله مجال می داد به تشریح آن پرداختیم.

اجرای مکانیزه کفسازی بتنی با ماشین آلات پیشرفته

اما س از زیرسازی نوبت به مرحله اجرا می رسد که همانطر که بیان کرده ایم، جهت اجرای کفسازی بتنی چند شیوه مختلف موجود است. یکی اینکه از پنل های پیش ساخته بتنی جهت این کار استفاده شود. که راهی ساده و مطمئن و با مزیت های فراوانی از جهت سرعت، یکنواختی و مقاومت است. راه دیگر اجرای کفسازی بتنی به صورت بتن ریزی در محل است که خود این عمل به دو روش قابل انجام است.

روش اول به صورت لغزنده که در نوشته های پیشین اشاره شد و روش دوم نیز که روش ثابت است مقداری توضیح دادیم و گفتیم که در این روش از کفسازی بتنی قاب های فلزی ثابتی، در رساتای یک فندانسیون سفت و سخت محکم شده و قاب گذاری می شود و آن ها را در جای خود کاملا محکم می کنیم. پس از آنکه قاب های فلزی در محل مورد نظر استقرار یافته و محکم شدند، آخرین مرحله از آماده سازی و شکل دهی سطح و حاک یرین کفسازی بتنی انجام می گردد.

برای کفسازی بتنی قاب ها را همانطور که می دانید لازم است روغن کاری کنیم و به طور کامل پاک و پاکیزه کنیم. تا به این وسیله مطمئن گردیم که پس از آنکه بتن ریزی انجام شد و مخلوط بتن در جای خودش خشک شد، بتوانیم بدون دردسر و بدون اینکه شکل و شاکله بتن به هم بریزد قاب ها را از جایش بیرون آوریم. تا کفسازی بتنی آسیبی نبیند.

سپس بتن مخلوط شده را به محل سطح مورد نظر نزدیکر کرده و توسط ماشین های مخصوص پخش بتن، آن ها را بر روی سطخ پخش می کنیم. که این ماشین ها بر روس قاب های از پیش تعبیه شده حرکت کرده و عملیات کفسازی بتنی را عملی می کنند. البته در کفسازی بتنی به این شیوه، توسط یک یا چند ماشین که پشت سر ماشین پخش کننده بتن حرکت می کنند، سطح بتنی فشرده شده و شکل داده می شود و محکم می گردد.

پس از آنکه بتن به مقاومت مورد نظر دست پیدا کرد، قاب ها بیرون آورده شده و لبه ها ساخته و پرداخته می شوند. برای مشاهده نمونه هایی که به این طریق انجام شده اند به صفحه کفسازی بتنی هنزا مراجعه نمایید. البته شما نیز در صورتی که مایل به پیاده سازی کفسازی بتنی هستید می توانید با مشاوران و کارشناسان ما در هنزا ارتباط برقرار نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *