نکته ای که در مقاله “تفاوت اهمیت در نمای داخلی و نمای بیرونی بتن اکسپوز” عنوان شد این بود که در ساخت پنل های بتن اکسپوز تفاوتی میان آن دسته از پنل ها که قرار است برای محیط خارجی به کار گرفته شوند با آن دسته از پنل ها که برای محیط داخلی مورد استفاده قرار می گیرند وجود دارد.

به این معنا که بتن اکسپوز اگر بخواهد تشکیل دهنده نمای بیرونی ساختمان باشد، اولویت هایی را باید لحاظ کند، از جمله آنکه:

  1. در برابر نور آفتاب رنگ خود را از دست ندهد
  2. در برابر باد و گرد و غبار فرسوده نشود
  3. در برابر آلودگی و مواد شیمیایی تحت تاثیر قرار نگیرد
  4. در برابر رطوبت و باران غیر قابل نفوذ باشد

آیا بتن اکسپوز با محیط های مختلف انطباق پذیر است؟

به علاوه سختی و پایداری و طول عمر بالا به همراه طراحی و زیبایی سطحی که باید از آن برخوردار باشد. اما وقتی قرار باشد برای پوشش دیوار داخلی ساختمان از نمای بتن اکسپوز استفاده شود، دیگر دغدغه های بالا تا حد زیادی فروکش می کند و بحث های مربوط به طراحی و زیبایی تبدیل به اولویتی می شوند که در ساخت این دسته از بتن اکسپوز باید مد نظر قرار داده شوند.

بنابراین در بتن اکسپوز برای نمای داخلی برای سازنده بیشتر این پرسش ها را به همراه دارد که چه طرح و رنگی می تواند زیبایی بیشتری به آن ببخشد و تناسب بیشتری با دکوراسیون داخلی فضا برقرار کند. و همانطور که می دانید و تا به حال با مطالعه نوشته های هنزا در زمینه بتن اکسپوز با آن آشنا شده اید، بتن اکسپوز قابلیت انطباق پذیری بالایی دارد.

انطباق پذیری از جمله ویژگی هایی است که برای طراحان سازه های ساختمانی بسیار اهمیت دارد و جایگاه بالایی از اهمیت را به خود اختصاص می دهد. برای آنکه ببینید خصوصیت انطباق پذیری می تواند چه امکاناتی را برای طراحی در اختیار شما قرار دهد می توانید با متخصصان هنزا راجع به آن گفتگو کنید. به علاوه نماهای درونی متنوعی در صفحه بتن اکسپوز هنزا در معرض دید شما قرار دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *