اگر شما بخواهید نمای ساختمان خود را با بتن اکسپوز و یا هر مصالح و سازه دیگری بسازید، توجه به این مسئله ضروری است، که نوع و گونه ساختان شما و ساختمان هایی که در مجاورت ساختمان شما هستند به چه شکلی است، به دلیل انکه همانطور که در نوشته “گونه شناسی ساختمانی و نمای بتن اکسپوز” نیز اشاره کردیم، ساختمان هایی که به صورت ردیفی در کنار یکدیگر قرار دارند اگر نماهایی داشته باشند که عدم تناسب زیادی داشته باشند، ریخت کلی را آسیب می زنند.

بنابراین برای دستیابی به طراحی ایده آل و مناسب برای نمای ساختمانی دو نکته اصلی را باید مورد توجه ویژه قرار داد که اگر از بتن اکسپوز بخواهیم استفاده کنیم، اهمیت بیشتری پیدا می کنند. این دو نکته عبارتند از:

  1. تمرکز ویژه بر روی گونه ساختمان هم جواری ان با دیگر ساختمان ها که در بند قبلی توضیح دادیم.
  2. متریالی که برای ساختمان و برای نمای ساختمان استفاده می کنیم. چرا که طرح مورد استفاده برای نمای ساختمانی نمی تواند بی ارتباط با ساختار متریال مورد استفاده در ساختمانی باشد.

آیا بتن اکسپوز با ساختار متریال ساختمان هماهنگ است؟

مثلا اگر دیوارهای ساختمان از بتن اکسپوز بسیار سبک ساخته شوند، این امکان فراهم می شود که پوسته ساختمان و یا محدودیت های حرارتی آن را به طور انعطاف پذیری به عمق ساختمان شیفت کنیم. و طبق همین شیوه با استفاده از بتن اکسپوز از برجستگی های زیاد در سطح ساختمان جلوگیری به عمل آمده و اجتناب می کنیم.

در واقع جان سخن این است که استفاده از این نوع از بتن اکسپوز به ما این امکان را می دهد که نمای ساختمان را بتوانیم با ضخامت پایین بسازیم و به این ترتیب در مواردی که نیاز است مثلا از عایق های حرارتی استفاده کنیم می توان از آن ها در عمق دیوارها استفده نمود و نازک بودن نما این امکان را برای ما فراهم می کند.

علاوه بر این همانطور که گفته شد اجرای چنین نمایی نیز قاعدتا ساده تر می باشد. مانند نمونه هایی که در صفحه بتن اکسپوز هنزا می توانید ببینید. به هر حال اگر قصد به کار گیری بتن اکسپوز را داشته باشید همواره می توانید بر روی مشورت و یاری متخصصان و کارشناسان هنزا حساب کنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *