تیم تحقیقاتی هنزا برای آنکه بتواند سطح تولیدات خود را در زمینه محصولات ساختمانی مصالح عمرانی بالا ببرید و به استانداردهای بین المللی دست یابد، به آزمایش های گسترده و تحقیقات در زمینه انواع مختلف محصولاتی تولیدی هنزا می پردازد و از این جمله بتن الیافی می باشد که یکی از ویژه ترین تولیدات ساختمانی شرکت گام آبی فردا می باشد.

بتن الیافی را به طور مفصل در مقالات پیشین معرفی نمودیم که حاوی الیافی از جنس های مختلف شامل الیاف فولادی، الیاف کربنی، الیاف نایلونی، الیاف پلی استر، الیاف شیشه (فایبر گلاس) و غیره می باشد که می توان با استفاده از این الیاف و فیبرهای متنوع به تولید بتن الیافی های گوناگونی دست پیدا کرد که هر یک از آنان دارای ویژگی های مخصوص به خود و کارکرد خاص خود می باشند.

در نوشته “مدول الاستیسیته بتن الیافی” بیان کردیم که یکی از خواصی که وجود الیاف به ارتقای آن منجر می شود مدول الاستیسیته می باشد که به نوعی مرتبط با میزان انعطاف پذیری بتن الیافی است که آن هم اثری اساسی در سادگی طراحی این محصول و قابلیت پذیرش طرح های پیچیده، زیبا و مقاوم می باشد.

آزمایش انعطاف پذیری بر روی بتن الیافی

در همین راستا محققان ما در هنزا به آژمایش 60 تیر بتن الیافی پرداختند که آن ها را از جهت انعطاف پذیری تست کنند. و این تیرهای بتن الیافی در مدت زمان های مختلف یک هفته ای، یک ماهه و سه ماهه تحت نیروهای وارده قرار داشتند و داده های به دست آمده از آن ها ثبت گردید.

نتیجه تحقیقات نشان داد که بتن الیافی بهره مند از الیاف ساده و یا الیاف قلاب دار با درصد و حجم مقدار مختلف هر کدام از الیاف در ترکیب بتن، دارای اثرات مختلفی در آزمایش هستند که در مقاله بعدی به ویژگی های آن ها بر اساس آزمایش انجام شده بیشتر خواهیم پرداخت.

یکی از بهترین صفحاتی که می تواند برترین نمونه های بتن الیافی را به شما معرفی کند، صفحه جی اف آر سی GFRC هنزا می باشد. علاوه بر آن راه های ارتباطی با محققان و کارشناسان هنزا همواره در اختیار شما خواهد بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *