در نوشته “الگو و بافت کفپوش بتن اکسپوز” مشاهده کردیم که برای پرداخت کردن این مصالح ساختمانی باید بافت، و الگوی آن را مطابق با سطح مورد نظر خود ایجاد کنیم. روش های مختلفی برای رسیدن به این مقصود وجود دارد که در این نوشته قصد داریم به معرفی برخی از آن ها بپردازیم که از قرار زیر هستند:

  1. روش واتر بلاست (Water Blasting) در پرداخت بتن اکسپوز
  2. روش شات بلاست (Shot Blasting) برای پرداخت این محصول

روش واتر بلاست (Water Blasting) در پرداخت بتن اکسپوز

در این شیوه از طریق پاشیدن آب با فشار و سرعت بالا بر روی سطح بتن اکسپوز، باعث جدا شدن ملات و سنگدانه هایی که بر روی سطح این محصول قرار دارند، می شویم. دو نکته را در هنگام پرداخت کردن این محصول بتنی باید مورد توجه قرار دهیم:

چند روش پرداخت کردن بتن اکسپوز

1.        مدت زمان انجام روند واتر بلاست باید زمان مخصوصی باشد که بر اساس محاسباتی صورت پذیرد که از قبل انجام شده است. و هدف آن است که تضمین کنیم بتن اکسپوز به میزانی از مقاومت دست پیدا می کند که بتواند ریزدانه های ضخیم را حفظ نماید.

2.       به دلیل حساسیت این امر، لازم است که این فرآیند توسط افراد خبره و با تجربه صورت پذیرد. در صورتی که قصد انجام این روش پرداخت نمای پنل های بتنی خود را دارید، بهتر است با کارشناسان و متخصصان ما در هنزا تماس حاصل نمایید.

روش شات بلاست (Shot Blasting) برای پرداخت این محصول

در این روش از گلوله های ریز فولادی استفاده می شود که آن ها را با شدت توسط تجهیزات مورد نظر به سمت سطح بتن اکسپوز پرتاب می کنیم و از این طریق سطح محصول را پرداخت می نماییم. جهت آشنایی بیشتر با این روش از انجام پرداخت این محصول می توانید به مقاله “نحوه انجام شات بلاست بتن” نیز مراجعه نمایید.

البته روش های دیگری نیز برای پرداخت بتن نما وجود دارد که سعی می کنیم در مقالات دیگری به این روش ها بپردازیم و شما را با آن ها آشنا سازیم. در این قسمت به شما توصیه می شود که جهت آشنایی با نمای انواع مختلف و متنوع این محصول به صفحه بتن اکسپوز هنزا مراجعه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *