با توجه به اینکه هر سازه ای دارای طول عمری است و برخی از آن ها ممکن است زودتر دچار تخریب شده و برخی دیرتر، یکی از مواردی که همواره مورد تاکید مهندسان سازه می باشد، بحث بازسازی و نوسازی سازه ها است. اما در مورد مبلمان بتنی این مسئله باید دقیق تر مورد بررسی قرار بگیرد.

از این جهت که مبلمان بتنی هم می تواند در داخل فضای سربسته قرار بگیرد و هم آنکه درفضای بیرونی که در معرض نور خورشید، باد و باران و گرد و خاک و حتی مواد شیمیایی و خورنده موجود در هوا قرار دارد، به کار گرفته شود. به خصوص اینکه می دانیم امروزه بخش زیادی از مبلمان شهری توسط مبلمان بتنی تامین می شود.

برخی مصالح ساختمانی ممکن است اگر مقابل نور مستقیم خورشید قرار بگیرند پس از مدتی رنگ اولیه خود را از دست بدهند و اصطلاحا رنگ پریده شوند و این امر موجب می شود که درجه زیبایی اولیه آن کاسته شود. اما مبلمان بتنی خاصیت پایداری رنگ دارد. یعنی اگر مبلمان بتنی توسط رنگدانه ها در ترکیب آن رنگ آمیزی شود، می تواند برای مدت زمان بسیار طولانی کیفیت اولیه رنگ خود را حفظ کند بدون اینکه تحت تاثیر نور خورشید قرار بگیرد.

چه عوامل محیطی ممکن است مبلمان بتنی را تهدید کنند؟

و یا اینکه همانطور که در مورد قدرت این محصول می دانیم، مبلمان بتنی در برابر ضربه مقاومت بالایی دارد، و به دلیل مقاومت سطحی فوق العاده اش، مبلمان بتنی در برابر باد و باران و گرد و خاک نیز دچار فرسایش نمی شود. این ها از جمله انگیزه هایی است که معماران را سوق داده است برای محیط هاس شهری گزینه مبلمان بتنی را همواره پیش از سایر گزینه ها مد نظر قرار دهند.

مواردی که باعث می شود یک سازه در فضای باز آسیب ببیند عبارتند از:

  1. رطوبت، آب و باران
  2. گرد و خاک و ذرات موجود در هوا
  3. مواد شیمیایی موجود در محیط
  4. نور خورشید

اما چنانچه گفته شد در همه این موارد، محصول ما پایداری خوبی از خود نشان می دهد و بنابراین می تواند به همان کیفیتی باشد که در صفحه محصولات هنزا می توانید مشاهده نمایید. البته برای افزایش بهره وری و بازدهی مبلمان بتنی همواره راه هایی وجود دارد که آن ها را می توانید در تماس با کارشناسان هنزا پیگیری نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *