در نوشته قبل (“تاریخچه ای از جی اف آر سی / GFRC“) سعی کردیم تاریخچه ای از ترکیب الیاف در بتن بیان کنیم که نهایتا منجر به تولید جی اف آر سی / GFRC یا همان الیاف مخلوط با فایبر گلاس گردیده است. که این بتن علاوه بر افزایش مقاومت های فشاری، کششی و خمشی و کاهش ترک ها و بهبود طول عمر بتن، سبب توانایی بیشتر در طراحی و خلاقیت در آفرینش شده است. چرا که همانطور که در مقاله “جی اف آر سی / GFRC ؛ تنوع در طراحی نما” بیان شد جی اف آر سی / GFRC دارای انعطاف پذیری و شکل پذیری بالاتری نسبت به بتن معمولی می باشد.

در این نوشته می خواهیم به معرفی یکی از طرح های اختلاط پیشنهادی جهت تولید جی اف آر سی / GFRC بپردازیم. سفارش اجزا و عناصر تشکیل دهنده بتن جی اف آر سی / GFRC تاثیر عمیقی بر سهولت و سرعت اختلاط و همچنین کیفیت مخلوط می گذارد. با دنبال کردن دستورالعمل اختلاطی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت مطمئن خواهید شد که مخلوط به طور کامل و با کیفیت و در سریع ترین زمان ممکن ساخته خواهد شد.

در پیگیری طرح اختلاط جی اف آر سی / GFRC باید مراقب باشید که مراحل اختلاط را تغییر ندهید و یا بعضی از مراحل را مورد چشم پوشی و غفلت قرار ندهید چرا که این عمل باعث بر هم خوردن نسبت مناسب اجزای مختلف جی اف آر سی / GFRC خواهد شد که می تواند موجب بسیار سفت و سخت شدن و یا بسیار شل شدن بتن تولیدی نهایی گردد.

نحوه میکس جی اف آر سی GFRC

بنابراین اگر مراحل بیان شده در مقاله بعدی که در رابطه با نحوه اختلاط جی آر سی می باشد را به خوبی مطالعه کرده و به کار ببندید می تواند موجب به دست آوردن بتنی با کیفیت هر چه بهتر شود.

برای آشنایی با نمونه هایی از این بتن که نراحل اختلاط را به طور تمام و کمال پشت سر گذاشته اند می توانید به صفحه جی اف آر سی / GFRC هنزا مراجعه نمایید و برای راهنمایی و مشاوره در این رابطه و یا سفارش محصول با کارشناسان و متخصصان ما در هنزا در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *