ما در هنزا علاوه بر ارائه محصولات و مصالح ساختمانی با کیفیت و برجسته سعی در ارتقای آگاهی و دانش هم میهنان و مشتریان هنزا نسبت به مصالح ساختمانی داریم. در همین راستا در این نوشته تلاش داریم که شما را با انواع ملات به کار رفته در مصالح ساختمانی که نقش چسب را در واقع دارند، آشنا کنیم. همانطور که در نوشته “جایگاه کیفیت ساخت و ساز” از کارشناسان هنزا یاد گرفتیم کیفیت، جایگاهی ویژه در فرآیند ساخت و ساز دارد که کیفیت ملات نیز به دلیلی نقش خاص اتصالی خود بسیار اثربخش تر است.

در ادامه با انواع ملات ساختمانی آشنا خواهیم شد؛

– ملات ماسه سیمان:

به بیان کارشناسان هنزا رایج ترین ملات، همین ملات ماسه سیمان است. و وقتی ملات به تنهایی گفته می شود منظور همین نوع ملات می باشد که از ترکیب خدود 200 الی 400 کیلوگرم سیمان در ترکیب آب و ماسه شسته به دست می آید. کارشناسان هنزا می گویند میزان سیمان اضافه شده بستگی به محل کاربرد ملات دارد. در مواضعی که نیاز به چسبندگی و استحکام بیشتر است از سیمان بیشتری در ملات استفاده می شود.

ملات ماسه سیمان هنزا

– ملات ماسه آهک:

کارشناسان هنزا بیان می کنند که این ملات از ترکیب آب با پودر آهک و ماسه به دست می آید که نسبت آن ها یک به سه می باشد. و در چیدن دیوارهای آجری و سنگی و ساخت فندانسیون آجری از این ملات استفاده می گردد.

– ملات گل آهک:

به گفته متخصصان هنزا برای استحصال این نوع ملات حدود 150 کیلوگرم پودر آهک یا آهک شکفته را با حدود 1 متر مکعب خاک شنی و آب مخلوط می کنند. از این ملات نیز در ساخت دیوار آجری بهره می برند.

– ملات گل:

کارشناسان هنزا نقل می کنند ملات گل در گذشته رایج ترین ملاتی بوده که در ساخت دیوارهای آجری و خشتی از آن استفاده می شده است و برای به دست آوردن آن خاک و ماسه نرم را به نسبت معین با آب مخلوط می کرده اند.

– ملات باتارد:

ملات باتارد در واقع تلفیقی از ملات ماسه سیمان و ملات ماسه آهک است. به این صورت که حدود 200 کیلوگرم پودر آهک و همچنین 150 کیلوگرم سیمان را در حجم حدود یک متر مکعب ماسه با آب مخلوط می کنند. در چینش دیوارهای سنگی و آجری و همچنین فرش کرن کف خیابان ها و ساختان ها می تواند از این ملات استفاده کرد.

برای آگاهی بیشتر می توانید با کارشناسان هنزا تماس بگیرید و یا به صفحه محصولات هنزا مراجعه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *