در میان انواع مختلف سازه هایی که ممکن است در اجرای یک پروژه عمرانی مفید و قابل کاربرد باشند، درپوش بتنی نیز یکی از این سازه ها می باشد. که البته نه صرفا درپوش بتنی بلکه هر جنس و نوع درپوش دیگری نیز ممکن است برای انجام یک پروژه عمرانی و یا یک پروژه ساختمانی مورد استفاده قرار گیرد. اما کارشناسان هنزا در مقالاتی که تحت عنوان درپوش بتنی به شما خوانندگان محترم عرضه می دارند قصد معرفی مزیت ها و امتیازات درپوش بتنی را نسبت به دیگر انواع درپوش ها دارند.

تا پس از آشنایی با این محصول و همچنین با امتیازات فراوان و کاربردهای گسترده ای که دارند، شما بتوانید با آگاهی بیشتر و اطلاع جامع تری نسبت به خرید درپوش متناسب با پروژه خود اقدام کنید. به این ترتیب می توانید ببینید که آیا درپوش بتنی برای کاری که شما ند نظر دارید مناسب تر است یا اینکه درپوش هایی که از متریال دیگری ساخته شده اند تناسب بیشتری با کار شما دارند.

در همین راستا بود که به تشریح و توضیح عملکرد درپوش بتنی پرداختیم و همانطور که با مطالعه نوشته های قبلی دریافته اید، برای انکه بخواهیم به مزیت های این سازه واقف شویم، ابتدا باید به ویژگی هایی که خود بتن دارد آشنا شویم و از این طریق است که می توانیم درپوش بتنی را بهتر بشناسیم و مقایسه دقیق تری میان این محصول و دیگر درپوش ها داشته باشیم. تا اگر دست به انتخابی می زنیم، خیالمان راحت باشد که انتخاب مطمئن و تضمین شده ای انجام داده ایم.

علل انتخاب درپوش بتنی

همانطور که می دانید، بتن یک مصالح ساختمانی پر قدرت است و برای ایجاد استحکام و قوام است که در بخش های مختلف سازه ای به کار می رود. بنابراین اولین فاکتوری که می توان آن را جزو مشخصات درپوش بتنی نام برد، همین فاکتور مقاومت می باشد. یعنی می توانید اطمینان خاطر داشته باشید که اگر سازه خود را با این محصول مسلح کنید، بر اثر ضربه یا فشارها و نیروهایی که ممکن است در حین استفاده بر آن وارد شود، دچار آسیب و خدشه ای نخواهد شد.

همچنین درپوش بتنی به علت آن که چنانچه بیان شد از خصوصیات بتن بهره مند است، دارای انعطاف پذیری در طراحی و شکل پذیری است و به همین جهت است که می توان آن را در ابعاد مختلف و شکل های متنوع و طرح های گوناگون تولید کرد. به عنوان مثال شما می توانید درپوش بتنی با شکل مربع، شکل مستطیل، شکل های دایروی و غیره داشته باشید که هر یک از آن ها نیز می تواند در ابعاد مختلف طراحی و تولید گردد که بستگی به نیاز سازه دارد و انتظاری که از این محصول خواهیم داشت.

ما سعی کردیم که در نوشته “درپوش بتنی محکم و انعطاف پذیر” این دو ویژگی را در کنار یکدیگر ببینیم و هر یک را در حدی که برای مصرف کنندگان عزیز ضروری است شرح و بسط دهیم تا دانش کافی نسبت به درپوش بتنی را از این طریق منتقل کرده باشیم.

ساخت درپوش بتنی از بتن الیافی

البته بتن به کار رفته نیز نقش مهمی در تعیین این ویژگی ها ایفا می کند. مثلا اگر در ساخت درپوش بتنی از بتن الیافی بهره ببریم، همانطور که قبلا در مقالات مرتبط با بتن الیافی از منظر کارشناسان هنزا به این مسئله به طور مفصل پرداخته ایم، خصوصیات مقاومتی و انعطاف پذیری درپوش بتنی هر دو به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می کند. و همانطور که می دانید شرکت گام آبی فردا محصولات و مصالح ساختمانی بتنی هنزا و از جمله درپوش بتنی را با بهره مندی از تبن الیافی تولید می کند.

و شاید همین عامل، یکی از عوامل موثری است که مشتریان، سازندگان و دست اندکاران ساخت و ساز همواره برای به کار گرفتن درپوش، یکی از اولویت های انتخابشان، درپوش بتنی هنزا می باشد. البته در مورد مقاومتی که درپوش بتنی داراست باید به یک نکته توجه کرد.

و آن این است که مقاومت را در مورد درپوش بتنی گاهی به معنای تحمل نیروهای وارده می دانند به طوری که درپوش دچار شکست و از هم گسستگی نگردد. و همچنان بتواند به عنوان دریچه برای محفظه مورد نظر استفاده گردد. همانطور که بیان شد در این قسمت این سازه امتحان خود را پس داده و از آزمایش های مختلف با موفقیت بیرون آمده است.

اما گاهی ممکن است برخی درپوش ها که در معرض ضربه و یا بارهای موقتی که بر آن ها وارد می شوند قرار داشته باشند با اینکه دچار شکست نشوند ولی این ضربات و نیروها سبب تغییر شکل آن ها شود به طوریکه فورم آن ها زائل شود.

در این مورد نیز درپوش بتنی می تواند اطمینان بخش باشد. به دلیل آن که به ترتیبی که در نوشته “درپوش بتنی مقاوم در برابر تغییر شکل” بیان شد، این محصول در حدی مقاومت سطحی داراست که با ضربات و بارهایی که به آن اصابت می کند تغییر شکل نمی دهد.

در این رابطه البته مسائل بیشتری قابل طرح است که آن ها را می توانید با ارتباط با متخصصان و کارشناسان ما در هنزا دنبال کنید و مطمئنا مراجعه به صفحه درپوش بتنی هنزا نیز می تواند برای کمک به شما راهگشا باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *