شما هیچ وقت نباید نگران دوام رنگ در بتن اکسپوز باشید. هر چند که به دلیل آنکه بتن اکسپوز در نمای ساختمان به کار می رود و در معرض دید است همواره یکی از دغدغه های ساختمان سازان و نماکان، پایداری رنگ محصولات نما است. اما در مورد این محصول وجود چنین دغدغه ای ضرورت ندارد. به دلیل آنکه نحوه ساخت و تولید بتن اکسپوز به گونه ای است که می تواند تضمبن کننده بقای رنگ این محصول تا مدت زمان طولانی شود.

یعنی تا وقتی که از بتن اکسپوز استفاده می شود می توان به ماندگاری رنگ آن نیز اطمینان داشت. دلیل آن چیست؟ به ترتیبی که در مقاله “رنگ های ماندگار در بتن اکسپوز هنزا” بیان شد، نه تنها بتن می تواند رنگ پذیری خوبی داشته باشد و هر رنگی را در خود بپذیرد، بلکه چون معمولا طبق سفارش مشاری و با توجه به از پیش تعیین شدن، رنگ پنل های پیش ساخته بتن اکسپوز، می توان در نظر داشت که در مرحله اختلاط رنگدانه های مورد نظر به این محصول اضافه گردد.

طیف رنگ در تولید بتن اکسپوز

افزودن رنگدانه ها، با رنگ مشخص و از پیش توافق شده به مخلوط اجزای بتن اکسپوز باعث نفوذ رنگ در همه لایه های این محصول می شود و به همین سبب ابن رنگ فقط در ظاهر و سطح بتن اکسپوز وجود ندارد بلکه در عمق و ژرفای آن نیز هست. پس این محصول را می توان جزو محصولاتی به حساب آورد که حتی خوردگی و ریزش و ترک نیز نمی تواند خدشه ای به بقای رنگ آن وارد کند.

البته با وجود این قابلیت به دلیل آنکه معمولا استفاده کنندگان از بتن اکسپوز به دنبال بهره مندی از ویژگی خاصی از بتن هستند که در دیگر مصالح ساختمانی موجود نیست، کمتر مشاهده می کنیم که بتن اکسپوز را به رنگ های مختلف و غیر اصلی رنگ بزنند. دلیل آن همانطور که گفته شد این است که افرادی که درصدد هستند از بتن اکسپوز به عنوان نمای داخلی آپارتمان خود و یا نمای بیرونی ساختمان خود استفاده کنند این است که به دنبال آن وجهه سرد، یکنواخت و مینی مال آن هستند.

یعنی می خواهند با بهره مندی از این محصول جلوه ای مدرن و صنعتی به محیط خود ببخشند که در عین سادگی بتواند احساس یکدستی و یکنواختی را القا کند. به همین جهت همانطور که بیان شد، عموما نمی بینیم که معماران یا صاحبان پروژه به دنبال این باشند که رنگ های خیلی متنوع و غیر نرمالی را برای بتن اکسپوز خود سفارش دهند هر چند که این قابلی فراهم است و در صورت تمایل می توانند از آن بهره مند شوند.

اما پنل های بتن اکسپوز در طیف مختلفی از رنگ بتن به کار می روند. مثلا ممکن است شما نماهای بتن اکسپوز را ببینید که با اینکه رنگ های نزدیک به هم دارند، اما تغییرات جزئی نیز در طبف رنگی ان ها وجود دارد. به این ترتیب می بینیم که در سه طیف کم رنگ، پر رنگ و متوسط می توان پنل های بتن اکسپوز را طبقه بندی نمود.

شما هم اگر برای طراحی پنل های مورد نظر خود از این محصول رنگ خاصی مد نظر دارید پیش از سفارش آن را به اطلاع کارشناسان هنزا برسانید. نمونه رنگ های مختلف این سازه نیز در صفحه بتن اکسپوز هنزا قابل دیدن هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *