مقایسه همواره جزو راه هایی برای رسیدن به اطمینان در انتخاب بوده است. یعنی اگر شما بخواهید در بین محصولات مختلفی مانند جی اف آر سی / جی آر سی که در بازار وجود دارد و همگی می توانند نیازهای شما را برآورده کنند، یکی را انتخاب کنید، بهترین شیوه در این است که خصوصیات و ویژگی های برتر و شاخص آن ها را که برای شما واجد اهمیت هستند، با یکدیگر مقایسه کنید. در رابطه با انتخاب جی اف آر سی / جی آر سی نیز که از جمله مصالح ساختمانی پر کاربرد می باشد به همین شیوه عمل می کنیم.

در همین راستا می توانید به مقاله “هزینه جی اف آر سی / جی آر سی نسبت به محصولات مشابه چگونه است؟” مراجعه نمایید که یکی از عوامل اساسی که همان بحث قیمت است را مقایسه می نماید. اما در این مقاله قصد داریم مقداری به تاریخچه ایجاد و گسترش جی اف آر سی / جی آر سی بپردازیم که در جای خود اهمیت دارد.

جی اف آر سی / جی آر سی چه تاریخچه ای دارد؟

می توان گفت که طلیعه پیدایش جی اف آر سی / جی آر سی به تحقیقاتی بر می گردد که در سال 1950 در شوروی سابق یا آمریکا بر روی استفاده از الیاف فولادی در بتن صورت گرفته است و نتایج آن تحقیقات نشان می داد که تمرکز تنش بر روی شاخه ها افزایش پیدا کرده است.

جی اف آر سی / جی آر سی که به نام های مختلفی نامیده می شد نتیجه حرکت در همین راستا بود. بتن فیبری معمولا به آن گفته می شد. البته از الیافی غیر از الیاف شیشه نیز جهت ساخت بتن های الیافی استفاده می شد که عبارت بودند از الیاف فولادی، الیاف نایلونی، الیاف کربن، ایاف آرامید، الیاف پلاستیکی و غیره.

هر یک از فیبرهای گفته شده می توانست تاثیری جداگانه بر روی بتن بذارد، اما جی اف آر سی / جی آر سی کارکرد خاص خود را دارد. اطلاعات مفید فایده در همین زمینه یعنی آشنایی با جی اف آر سی / جی آر سی را بهتر است از متخصصان و محققان ما در هنزا جویا شوید. همانطور که می توانید سری هم به صفحه جی اف آر سی / جی آر سی هنزا بزنید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *