جی اف آر سی / جی آر سی به بتنی گفته می شود که در ترکیب آن از الیاف شیشه استفاده شده باشد که به آن فایبر گلاس می گویند. اما دلیل این کار آن است که بتن به تنهایی دارای مشکلاتی است که افزودن این الیاف می تواند آن مشکلات را بهبود بخشد. یکی از مشکلاتی که بتن با آن درگیر است ولی جی اف آر سی / جی آر سی دیگر چنین مسئله ای ندارد، بحث شکنندگی است.

همان طور که می دانیم بتن جزو مصالح ترد و شکننده محسوب می شود که دارای مقاومت کششی پایینی است و به همین جهت همواره آن را به همراه آرماتورهای فولادی به کار می برند. که شبکه ای از میلگردهای از جنس فولاد است که بتن را در بر می گیرد و اصطلاحا آن را مسلح می کند تا مشکل شکنندگی آن بر طرف شود. در جی اف آر سی این مشکل توسط الیاف شیشه بر طرف می شود. و این الیاف باعث می شوند که مقاومت کششی جی اف آر سی / جی آر سی تا حد زیادی افزایش پیدا کند.

جی اف آر سی / جی آر سی محصولی دوست دار محیط زیست

یکی دیگر از مشکلاتی که بتن با آن درگیر بود ولی در جی اف آر سی / جی آر سی به این مشکل برخورد نمی کنیم، این است که در فرآیند خشک شدن و زهکشی، بتن دچار ترک می شود که بعضا این ترک ها گسترده و عمیق هستند که می تواند روی مقاومت و استحکام بتنی اثرگذار باشند.اما در مورد جی اف آر سی / جی آر سی این گونه نیست و حضور الیاف باعث شده است که اولا ترک ها کنترل شده و پخش نشوند و ثانیا به دلیل تجمع الیاف در اطراف ترک ها، این ترک ها تاثیری در جهت کاهش مقاومت جی اف آر سی / جی آر سی نخواهند داشت.

مسئله دیگری که لازم است به آن توجه شود و جزو موضوعاتی است که میان بتن و جی اف آر سی / جی آر سی فرق گذاشته است و سبب شده اقبال گسترده تری نسبت به جی اف آر سی / جی آر سی در مقایسه با بتن معمولی پدید آید، این است که وجود الیاف بتن در ترکیب جی اف آر سی / جی آر سی باعث شده است که انعطاف پذیری این محصول بیشتر شود. یعنی بتواند تا حدی تغییر شکل را تحمل کند که بتن نمی توانست.

انعطاف پذیری در طراحی با جی اف آر سی / جی آر سی

همین امر توانسته به پدید آمدن طرح ها و شکل های زیبای نما و یا سازه های غیر نمایی توسط جی اف آر سی / جی آر سی کمک کند. و از همین جهت است که طراحان و معمارانی که طراحی و ساخت نمای یک ساختمان را بر عهده می گیرند علاقه مند به استفاده از جی اف آر سی / جی آر سی هستند. چرا که این محصول می تواند خواسته های آنان را بی کم و کاست برآورده کند. و به کمک جی اف آر سی / جی آر سی طراحان می توانند خلاقیت و نوآوری های بیشتری به خرج دهند و از طرح های پیچیده، منحنی، مشبک و غیره بهره ببرند بدون آنکه نگران محدودیت های مصالح ساختمانی باشند.

همین مسائل در کنار هم دست در دست یکدیگر داد تا جی اف آر سی / جی آر سی بتواند به عنوان یکی از مصالح ساختمانی برجسته خود را مطرح کند که دست اندرکاران ساخت و ساز و پروژه های عمرانی همواره به عنوان یک گزینه با اولویت آن را در نظر خواهند داشت.

و پس از به کارگیری جی اف آر سی / جی آر سی و اینکه توانست در طول زمان و در پروژه های مختلف و متنوع امتحان خود را پس دهد، محققان دریافتند که علاوه بر علت های اصلی ابداع جی اف آر سی / جی آر سی، این محصول دارای مزیت های دیگری نیز می باشد که به تدریج خود را در مرحله کاربرد نشان داده است.

شاید بتوان گفت که هر نوع فرآیند بهره برداری از طبیعت که به تولید یک محصول منجر می شود دارای آثاری سوء و زیانبار به حال طبیعت است که اگر مراقب نباشیم می تواند نهایتا منجر به اتفاقات آسیب زننده بسیاری برای موجودات زنده بر روی زمین باشد. به همین جهت است که حفاظت از محیط زیست جزو اولویت هایی است که همگان و به خصوص تولید کنندگان مصالح ساختمانی و جی اف آر سی / جی آر سی باید به آن توجه داشته باشند.

و بررسی ها نشان داده است که در مقایسه با مصالح ساختمانی ای که کاربردی مشابه دارند، مانند سنگ ها یا بتن ها، جی اف آر سی / جی آر سی از نگاه زیست محیطی دارای اثرات مخرب کمتری است و همین امر زمینه گسترش استفاده آن را فراهم کرده است. چرا که جی اف آر سی / جی آر سی را در طبقه مصالح ساختمانی دوست دار محیط زیست دسته بندی کرده اند.

حال اگر شما نیز تصمیم به استفاده از جی اف آر سی / جی آر سی به عنوان محصولی برای پوشش نمای ساختمان خود دارید می توانید با متخصصان ما در هنزا تماس گرفته و در رابطه با انتخاب مناسب ترین طرح و ابعاد پنل های جی اف آر سی / جی آر سی درخواستی خود گفتگو کنید. همچنین اگر سری به صفحه جی اف آر سی / جی آر سی هنزا بزنید کمک شایانی در این زمینه به شما خواهد کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *