در نوشته “رابطه مبلمان بتنی و فرهنگ چیست؟” سعی کردیم که از زاویه ای دیگر به موضع مبلمان بتنی نگاه کنیم. این زاویه دید به خصوص وقتی اهمیت بیشتری پیدا می کند که بخواهیم از مبلمان بتنی به عنوان عناصر تشکیل دهنده دکوراسیون شهری استفاده نماییم. باید که رابطه ای میان آن و فرهنگ و انتظارات مردمی که در آن ناحیه زندگی می کنند وجود داشته باشد.

محوطه های مناسب برای کاربرد مبلمان بتنی

اگر بخواهیم به آنچه که در بالا گفته شد دست پیدا کنیم، یعنی طرح، رنگ، شکل و هویت یک سازه و یک مبلمان بتنی دارای پیوند مفهومی با فرهنگ محیطی باشد که در آن به کار برده می شود، می توان نشان داده که در برخی بخش ها و نواحی استفاده از آن اهمیت و توجه بیشتری می طلبد.

تناسب محیطی مبلمان بتنی در چه مواردی مهم است؟

  1. اگر بخواهیم از مبلمان بتنی در محوطه یا کنار آثار باستانی استفاده کنیم، بهتر است رنگ و بافت آن دارای تناسب زیادی باشند.
  2. استفاده از آن در گالری ها، کتابخانه ها، سینماها، فرهنگسراها و سایر مجموعه های فرهنگی و ادبی
  3. استفاده در اماکن و مناطق دینی و مذهبی که می توان در این موارد از افزودنی هایی مانند سنگ ها و شیشه ها و رنگ های خاص استفاده کرد که با معماری آن بناها هماهنگی لازم را داشته باشد.
  4. در اماکن تفریحی مانند باغ ها، پارک ها و امثال آن نیز می تواند به گونه ای باشد که طرح آن خیلی همرنگ و همساز با طبیعت باشد.
  5. در مهدکودک ها، شهربازی ها و غیره می توان از مبلمان بتنی با طراحی فانتزی و یا رنگ آمیزی شاد و فانتزی استفاده کرد که تناسب مورد نظر رعایت شده باشد.

شما خود می توانید موارد بیشتری را به لیست بالا بیفزایید. به دلیل آنکه استفاده از این محصول دارای محدودیتی نمی باشد. علاوه بر آنکه موارد استفاده در محیط های درونی ساختمان را نیز می توان به آن اضافه کرد که در این رابطه می توانید از مشورت متخصصان و کارشناسان هنزا بهره مند گردید. به علاوه می توانید به صفحه مبلمان بتنی هنزا نیز مراجعه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *