مطالبی که ما در زمینه معرفی و آگاهی بخشی درباره جی اف آر سی / جی آر سی که یک نمونه از پیشرفته ترین انواع بتن الیافی است خدمت شما خوانندگان عزیز ارائه می کنیم، دو بخش هستند. بخشی از آن ها ویژگی ها و خواصی هستند که منحصرا مربوط به جی اف آر سی / جی آر سی می باشند. یعنی به ترکیب و نحوه اختلاط اجزا و مواد اولیه آن مربوط می شوند. و یا به برخی از خصوصیاتی مرتبط هستند که تنها می توان در جی اف آر سی / جی آر سی آن ها را سراغ گرفت.

مثلا در مقاله “بررسی کامپوزیت های جی اف آر سی / جی آر سی” به بررسی کامل خصوصیات مکانیکی این محصول پرداختیم که بر اساس آزمایش ها و تست هایی صورت گرفته که در آن ها سعی کردیم قطعات مختلفی از این بتن را تحت فشارها و نیروهای گوناگونی قرار دهیم. در برخی از این آزمایش ها نیروهای فشاری به جی اف آر سی / جی آر سی وارد کرده ایم تا ببینیم آستانه تحمل آن چه قدر است و تحت چه فشاری ممکن است بشکند.

تست های گوناگون مقاومتی جی اف آر سی / جی آر سی

در آزمایش های دیگری که توسط پیشرفته ترین ماشین آلات و تجهیزاتی که به این منظور در لابراتورهای توسعه یافته جهانی برای بررسی خواص جی اف آر سی / جی آر سی  انجام می شود و همانطور که قبلا گفته ایم، شرکت گام آبی هنزا توانسته چنین آزمایشگاهی را برای فعالیت محققان و متخصصان هنزا فراهم آورد، نیروهایی را به صورت کششی بر قطعات آزمایشگاهی بتن جی اف آر سی / جی آر سی  وارد کرده ایم تا بتوانیم حد تحمل جی اف آر سی / جی آر سی را در برابر نیروهای کششی به دست آوریم.

همانطور که می دانید نیروهای کششی می توانند شاخصه مهمی در تعیین انعطاف پذیری و همچنین قابلیت پذیرش طرح های خلاقانه و پیچیده باشد که اضافه کردن الیاف شیشه توانسته این کمیت را به طوری چشمگیر در جی اف آر سی / جی آر سی  افزایش دهد. البته نیروهایی از قبیل نیروهای خمشی و پیچشی نیز در فرآیند اجرا و در محل نصب می تواند بر هر قطعه ساختمانی و از جمله جی اف آر سی / جی آر سی وارد آید.

به خصوص در حوادثی مانند زلزله امکان وارد آمدن نیروهای خمشی و پیچشی بیشتر می شود. و چون بنا بر قوانین و استانداردهای بین المللی و ملی ساخت و ساز باید هر ساختمانی دارای ایمنی های لازم در برابر وقوع زلزله باشد، جی اف آر سی / جی آر سی نیز به عنوان یکی از مصالح کاربردی ساختمان باید دارای چنین فاکتور مهمی باشد. پس یکی از تست های اجرایی بر روی جی اف آر سی / جی آر سی تست مقاومت خمشی و پیچشی است.

اما یکی دیگر از مواردی که در مقالات جی اف آر سی / جی آر سی مد نظر است، آن خواصی است که تنها منحصر به جی اف آر سی / جی آر سی نیستند و در هر خریدی باید مراعات شوند مانند آنچه در نوشته “انتخاب جی اف آر سی / جی آر سی با آگاهی کامل” بیان شده است. و شما می توانید از طریق کارشناسان هنزا و یا مراجعه به صفحه جی اف آر سی / جی آر سی هنزا آن را دنبال کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *