به طور تیترار می توان برخی از کاربردهای بتن اکسپوز را به شرح زیر بیان کرد:

  1. نمای بیرونی ساختمان
  2. دیوارهای فضای داخلی
  3. کفپوش ها
  4. دیواره توانل ها
  5. پل ها و یرگذرها

همانطور که با مطالعه برخی از مقالات هنزا که در رابطه با این محصول می باشد، دریافته اید، ما سعی کردیم این آگاهی را نسبت به این محصول ویژه و نوین ایجاد کنیم که نباید تصور کرد بتن اکسپوز یک محصول با کاربردی یگانه است. بلکه همان گونه که با مطالعه نوشته های متخصصان و کارشناسان هنزا به این مطلب واقف شده اید، بتن اکسپوز محصولی دارای تنوع در ساخت و تولید و همچنین تنوع در اجرا و کاربرد.

بتن اکسپوز چه کاربری هایی دارد؟

نباید این ها را به عنوان یک محصول در نظر گرفت که فقط برای پوشش نمای بیرونی ساختمان ها می توانند مورد استفاده قرار گیرند. هرچند البته پوشش دیوارهای نمای بیرونی ساختمان یکی از کاربری های ویژه و شاخص بتن اکسپوز می باشد، اما چنانچه عنوان شد، این کاربری، کاربری منحصر به فرد آن نیست و شما می توانید بسیاری دیگر از کاربردها را نیز برای این محصول برشمرید.

به عنوان مثال باید گفت که بتن اکسپوز را نه تنها برای نمای بیرونی ساختمان بلکه برای دیوارهای داخلی و فضای درونی خانه ها و آپارتمان ها نیز می توان مورد استفاده قرار گرفت. و به خصوص طراحانی که به دنبال ایجاد فضایی صنعتی، مدرن و مینیمال برای دکوراسیون داخلی یک محوطه هستند، بتن اکسپوز را به عنوان انتخابی با اولویت بالا برای خود در نظر دارند و به این ترتیب این محصول می توانید محیط داخلی خانه یا محل کار شما را با قدرت هنری بالایی که دارد، به خوبی زینت بخشد.

در به کار گیری پنل های بتن اکسپوز در فضای داخلی خانه ها این امر را باید مد نظر قرار داد که جنس، بافت و رگ خاص، یکنواخت و سردی که این سازه دارد ممکن است مطلوب همگان نباشد و به همین دلیل باید از ترفندهایی در طراحی این محصول استفاده کرد که با چنین مشکلی مواجه نشویم. معمولا برخی طراحان از قابلیت رنگ پذیری بتن اکسپوز استفاده می کنند و آن را یا در حین مراحل تولید و یا پس از آنکه مرحله ساخت به اتمام رسید به رنگ مورد نظر خود، رنگ آمیزی می کنند.

تنوع در طراحی بتن اکسپوز

برخی دیگر از طراحان راه حل دیگری را برای بتن اکسپوز لحاظ می کنند تا به این ترتیب بتوانند بر مشکلی که ممکن است از لحاظ بصری پیش آید، فائق آیند. به این ترتیب که سعی می کنند در طراحی دکوراسیون داخلی برخی سازه ها یا مصالح را در کنار آن به کار گیرند که از لحاظ متریال و رنگ دارای کنتراست با بتن اکسپوز باشند و به این ترتیب بتوانند میزان سردی و یکنواختی بتن اکسپوز را کاهش دهند. مثلا استفاده از آجر دکوراتیو ممکن است در این زمینه کمک بزرگی به حساب آید.

اما با این وجود اگر به مطلب اولیه برگردیم لازم به ذکر است که این محصول همچنان می تواند کارکردهای دیگری نیز داشته باشد و نباید اینگونه تصور کنیم که فقط برای پوشش سطح عمودی است که می توان از این محصول استفاده کرد. بلکه برای پوشش سطوح افقی نیز همچنین می توان بتن اکسپوز را به عنوان یک گزینه برتر در نظر گرفت. می بینیم که این روزها بسیاری از کفپوش ها را در محل های مختلف با این مصالح راه اندازی می کنند. که ما سعی کردیم در نوشته “بتن اکسپوز کفپوش چه کاربردی دارد؟” به آن بپردازیم.

کفپوش بتن اکسپوز را می توان با توجه به مواردی که در نوشته های قبلی به آن اشاره کردیم در پارکینگ ها، پیاده روها، فضاهای حیاط، باغ ها و پارک ها، محل های ماشین رو در حیاط خانه ها، حتی باند فرودگاه ها و غیره مورد استفاده قرار داد. همه این موارد به عنوان مثال هایی برای کارکرد بتن اکسپوز به عنوان کفپوش باید مورد ملاحظه قرار بگیرند و شما می توانید نمونه ها و مثال هایی بیشتری را در این زمینه خود جستجو کنید و یا در این زمینه از مشورت تکنسین های مربوطه بهره مند شوید.

دیواره های تونل ها را نیز برای آنکه لازم است استقامت بالایی داشته باشند و به خوبی بتوانند فضایی امن را برای عبور و مرور وسایل نقلیه و افراد فراهم کنند با بتن اکسپوز پوشش می دهند. که در این راستا می توان از پنل های پیش ساخته بتن اکسپوز و یا همچنین از اجرای عملیات به صورت قالب گذاری و بتن ریزی در محل استفاده نمود. به هر حال هر یک از این شیوه ها می توانند ما را به مطلوب خود برسانند.

از دیگر مواردی که در مورد کاربرد بتن اکسپوز لازم به اشاره است، استفاده از این محصول در دیواره پل ها و زیرگذرها است که در آن جا نیز پایداری و مقاومت نقشی بسزا دارند و باید بسیار مورد توجه قرار گیرند. این ها موارد گوناگونی از به کارگیری بتن اکسپوز می باشند که امروزه مهندسان و طراحان آن ها را مدنظر دارند و لحاظ می کنند و هر روزه ممکن است کارکردهای جدیدی به این محصول افزوده شود.

شما می توانید برای آشنایی با ظرفیت کاربری های بتن اکسپوز با متخصصان و کارشناسان ما در هنزا تماس بگیرید و یا علاوه بر آن مراجعه به صفحه بتن اکسپوز هنزا می تواند در این راستا به شما یاری برساند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *