با توجه به نوشته “ایران GFRC / ایران GRC بدون نیاز به قاب بندی فولادی” دیدیم که ایران GFRC / ایران GRC از انواع جدید بتن است که در آن نیازی به قاب گذاری و آرماتور بندی توسط میلگردهای فولادی وجود ندارد. و وظیفه این میلگردها را الیاف شیشه موجود در بتن به عهده می گیرند و مانع می شوند که در بتن ایران GFRC / ایران GRC بتن در فرآیند عمل آوری و از دست دادن رطوبت پس از مرحله اختلاط دچار ترک های عمیق و گسترده شود.

که این ترک ها هم باعث کاهش استحکام و استقامت بتن می شوند و هم اینکه زیبایی و نمای بتن را به هم می ریزند. اما در ایران GFRC / ایران GRC الیاف شیشه به دلیل آن که به طور یکنواخت در تمام حجم بتن گسترده شده اند مانع از آن می شود که ترک ها پخش شوند. دلیل آن این است که در ایران GFRC / ایران GRC الیاف به یکدیگر متصل هستند و باری که بر روی یک ترک وارد می شود که آن را گسترش دهد توسط الیاف کنترل شده و در حجم بتن پخش می شوند.

افزایش سرعت کار با پنل های پیش ساخته ایران GFRC / ایران GRC

بنابراین چنانچه در مقاله “ایران GFRC / ایران GRC، بتن مسلح به الیاف شیشه” نیز بیان شد به این بتن الیاف مسلح به الیاف شیشه گفته می شود چرا که الیاف شیشه باعث شده بتن ایران GFRC / ایران GRC دارای مقاومت بسیار بالایی شود. به این ترتیب نحمل آن در برابر نیروهایی که به صورت کششی، خمشی یا پیچشی بر قطعه ایران GFRC / ایران GRC وارد می شود، چند برابر تحمل یک بتن معمولی در برابر این نیروها می باشد.

به همین رو همه افرادی که در صنعت ساخت و ساز فعالیت می کنند و در عرصه و بازار ساختمانی مشغول هستند نگاهشان به مصالح ایران GFRC / ایران GRC نگاهی است که آن را هم به عنوان یک مصالح پایدار می شناسند و هم اینکه آن را به عنوان مصالحی می دانند که از آن می توان برای پوشش نمای ساختمان ها و ساختن سازه های تزئینی مورد استفاده قرار داد.

با توجه به آنچه در بند پیش گفته شد و قبلا نیز در نوشته های مربوط به ایران GFRC / ایران GRC سعی کردیم از منظر کارشناسان هنزا به آن بپردازیم، ویژگی های هنری و زیبایی شناختی ایران GFRC / ایران GRC از جمله خواص برجسته و ممتاز این مواد می باشد که در مقاله “امتیازات برجسته ایران GFRC / ایران GRC” نیز به طور مفصل در رابطه با آن سخن گفتیم و توضیحاتی که لازم بود را به خوانندگان گرامی ارائه نمودیم.

زیبایی و استحکام در ایران GFRC / ایران GRC

حتی در ایران GFRC / ایران GRC حضور الیاف به قدری موثر است که اگر بتن در اثر بارهای اعمال شده دچار ترک خوردگی شود نه تنها الیاف شیشه باعث می گردد که ترک گسترش پیدا نکرده و بیشتر نشود، بلکه باعث می شود علیرغم اینکه در سطح ایران GFRC / ایران GRC ترک ایجاد شده است اما مقاومت آن دچار کاهش نگردد و بدون کمترین ضعفی می تواند در برابر نیروهایی که به آن وارد می شود، تحمل کند.

در واقع می توان گفت حضور فیبر های شیشه ای سبب تثبیت ترک در پنل های ایران GFRC / ایران GRC می گردد یعنی مانع از پیشروی آن ها می گردد و همچنین قابلیت حمل بار (باربری) بتن پس از ترک خوردگی دچار خدشه و تزلزل نمی شود. به این ترتیب ترک های مویی نیز که در اثر پدیده خزش در بتن مد نظر ایجاد می گردد، کم می شود و ما شاهد وجود این نوع ترک ها در لایه های رویی ایران GFRC / ایران GRC نخواهیم بود.

وقتی که ظرفیت استفاده از ایران GFRC / ایران GRC در نمای ساختمان ها به کشور ما وارد شد، همانند بتن اکسپوز، ابتدائا استفاده از این نوع بتن ها به صورت روش اجرا در محل انجام می شد. یعنی در محل نصب بتن اکسپوز و یا ایران GFRC / ایران GRC قاب بندی بر روی دیوار مورد نظر صورت گرفته و مخلوط بتن ساخته شده را داخل این قاب ها می ریزیم.

اما به تدریج استفاده از پنل های پیش ساخته رو به گسترش نهاد. که این پنل ها هم در مورد بتن اکسپوز اجرایی شد و هم در مورد ایران GFRC / ایران GRC. به این ترتیب می توان پنل های مورد نظر ایران GFRC / ایران GRC را در کارخانه به ابعاد مورد نظر ساخت بدون اینکه نیازمند باشیم بتن ریزی را در محل پروژه انجام دهیم و هنگامی که پنل های مورد نظر مستحکم شد و اصطلاحا خود را گرفت، آن را به محل پروژه انتقال داده و نصب می گردد.

از مزیت های این روش این است که پنل های مورد نظر را می توان به راحتی به محل مورد نظر انتقال داد و در آنجا نیز با استفاده از مواد چسبنده به دیوار نما و به یکدیگر متصل نمود. به این ترتیب سرعت اجرای نما نسبت به روش قدیمی بتن ریزی در محل بیشتر می باشد.

صفحه ایران GFRC / ایران GRC هنزا دارای نمونه های اجرایی این محصول می باشد اما برای آنکه بتوانید طرح های مورد نظر خود را با این بتن به کار ببندید، می توانید با کارشناسان و متخصصان هنزا تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *