هرگاه مشاهده می شود که محصولی از محصولات ساختمانی بسیار مورد استقبال قرار می گیرد و یا مصالحی از مصالح ساختمانی در ساخت بخش های مختلف عمرانی و تولید سازه های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد، به معنای ویژگی هایی است که توانسته کاربری آن را افزایش دهد. که این ویژگی ها را باید در مواد اولیه آن جستجو کرد. در مورد مبلمان بتنی نیز این امر قابل مشاهده است.

یعنی می بینیم که مبلمان بتنی توانسته جای پای خود را در قسمت های مختلفی از پروسه های ساخت و ساز گسترش دهد. به این معنی که در بخش های مختلفی از جمله بخش های درونی ساختمان های مسکونی و غیر مسکونی، در پاسیوها، محوطه های روباز، پارک ها، کوچه باغ ها، محیط های شهری و عمومی و غیره می بینیم که از مبلمان بتنی با انواع متنوعی از طرح و شکل و رنگ استفاده می گردد.

استفاده از میکروسیلیس و نانوسیلیس در ساخت مبلمان بتنی

از جمله مسائل مطروحه در این رابطه مربوط به تنوع در طراحی مبلمان بتنی است که در نوشته “آیا می توان مبلمان بتنی را به شکل منحنی طراحی کرد؟” سعی کردیم، مقداری به آن بپردازیم و به مطالعه آن با یکی از گونه های خاص طراحی مبلمان بتنی آشنا خواهید شد که به ویژه در برخی از مناطق و محوطه ها بسیار در خور و شایسته است که از طراحی های خمیده و منحنی مبلمان بتنی که بسیار خلاقانه است استفاده نماییم.

اما چنانچه در مقالات قبلی گفته شد، یکی از عوامل جذابیت و بهره وری بالای مبلمان بتنی را باید مواد افزودنی آن دانست. روان سازها از جمله مواد افزودنی هستند که به بهبود وضعیت سطحی مبلمان بتنی کمک می کنند. اما یکی دیگر از این مواد افزودنی مواد پوزولانی هستند. مواد پوزولانی در واقع ذراتی از میکرو سیلیس هستند که به ترکیب بتن اضافه می شوند و باعث می شوند که مبلمان بتنی تولیدی بتواند مقاومت بیشتری را نسبت به محیط های قلیایی از خود نشان دهند.

در واقع وجود ذرات سیلیس در ترکیب سازنده مبلمان بتنی به نوعی مقاومت آن را در برابر فضاهایی که خاصیت شیمیایی شدیدی دارند و ممکن است باعث خوردگی و فرسایش مبلمان بتنی در بلندمدت گردند، افزایش می دهد. به خصوص در این زمانه که محیط های شهری دارای آلودگی های شیمیایی می باشند و این امر می تواند سبب گردد که آن دسته از مبلمان بتنی که در فضای باز و در معرض هوای آلوده و باران های اسیدی قرار دارند، آسیب ببینند.

این میکروسیلیس ها در واقع به جای بخش کوچکی از ذرات سیمان در تزکیب مبلمان بتنی قرار می گیرند و کارآیی خود را اعمال می کنند. اما با بهره مندی از تکنولوژی های جدید می توان از نانوسیلیس ها به جای آن ها استفاده کرد. نانوسیلیس ها دارای ابعادی هزار مرتبه کوچکتر از میکرو سیلیس ها هستند و همین باعث می شود که اولا توزیع آن ها در ترکیب مبلمان بتنی بسیار یکنواخت تر باشد و کامل در همه جای آن پخش شوند.

در ثانی وزن کمتری از سیمان خارج می شود و به مقاومت ساز آسیب زده نمی شود. برای توضیح درباره مزایای بیشتر نانوسیلیس ها می توانید به کارشناسان و متخصصان ما در هنزا مراجعه نمایید. علاوه بر آن نمونه هایی از مبلمان بتنی ساخته شده با این مواد افزودنی در صفحه محصولات هنزا قابل مشاهده برای شما می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *